Çarşamba, Mayıs 24, 2006

TAKINTILIYIM, TAKINTILISIN, TAKINTILI


Takintililastirabildiklerimizden misiniz? demeyecegim merak etmeyin.

Bir onceki commentimde 13 kalmasin diye “ondortledim” ya hani ben… yok aslinda boyle bir takintim (Yoksa var mi? Var da benim mi haberim yok acaba?)

Aksamlari is cikisinda gec olmazsa Capital Radio da Kaan i dinlemeyi severim. Her gun nerden bulursa ilginc bir soru bulur ve telefonla baglananlardan cevaplari alir, cok keyiflidir, vardir dinleyenleriniz. Bundan bir kacsene once bir gun sordu yine “takintilariniz var mi, nelerdir?”
Once ben hic takintim yok dedim icimden, ama gelen cevaplar oyle ilginc ve eglenceli idi ki bir sure ben de dusunmeye basladim. Hic umulmadik cevaplar cikabiliyor.

Simdi de size soruyorum, zorlayin bakalim “sizin takintilariniz neler acaba?”:))

Benimkiler arasinda basta yok desem de -zorlayarak buldugum sandigim ama- aslinda olanlardan bazilari:

- Gazeteyi once ben okumaliyim. Benden once acilmissa, hele bir de kat yerlerinden degil ama yalapsap katlanarak birakildiysa sinir olurum:)
- Tuvalet kagidi veya kagit havlu rulosu illaki cekince ustten alta dogru gelecek sekilde takilmalidir. Alttan uste dogru cekiliyorsa mutlaka duzeltirim:)
- Bir duvarda egri cerceve gorursem de duzeltirim. Simetri hastasi degilim ama:) Sadece duvarda egri durmamali o resim, resme yazik:)
- Araba surerken nazar degmesin (seytan kulagina kursun) diyeceksem, konsolda hep ayni yere vururum , ama disarida isem nerede duvar veya tahta varsa:)
- Kol saatim mutlaka olmali, eve girergirmez ilk onu ve yuzuklerimi cikartirim. Ama diyelim eve gec donecegim eve donene kadar o beni rahatsiz etmezki aslinda:)
- Simdilik aklima baska gelmiyor.

SIRA SIZDE …… Sizin Takintilariniz Neler Acaba?

Kuguboynu,theTakintiliUcan:)

26 yorum:

Asortik Krep dedi ki...

Tuvalet kağıdı konusunda bende öyle takıntılıyım..Yukarıdan aşağıya doğru çekilmeli..Resim konusunda da ..düz durmalı..tv ekranı üzerine örtü konmamalı..Hatta bu örtü ekrana gelmemeli..arabayı güzel parketmeli..Arabamın arkasına kimse parketmemeli..çay cam fincanla, kahve seramik fincanla içilmeli..Şimdilik aklıma gelenler bunlar..

zeyno dedi ki...

Tuvalet kağıdı konusunda aynıyız, durmuş bir saate asla tahammülüm yok hemen pili değiştirilmeli, evde bazı eşyaların yeri asla değişmemeli( Mutfaktaki bir tabak, bardak, kepçe, rende vs) ,çamaşır asarken her çamaşır kendi yerine asılmalı(Yıllardır hiçbir çamaşır başkasının yerine asılamaz, niyedir bu işkencee?), Şifonyerdeki çamaşırlar jilet gibi dümdüz olmalı,sofraya herkes aynı anda oturmalı(en takıntılı halim) daha o kadar çok ki benim takıntım yok diyemiycem:((

KUGUU dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
KUGUU dedi ki...

Bir takintimi daha buldum: araba surerken eger yolda onume dolmus minibus otobus kamyon gibi - benim onumu gormemi engelleyen bir arac duserse - hasbelkader!:))- mutlaka gecmeliyim. Hic sevmem kisitlanmayi, onumu gorememeyi!!
Bakin bu da takinti olmali sahiden.

gazel vakti dedi ki...

Kaybettiğim bir şeyi mutlaka bulmalıyım.Küçücük bir yüzük taşı bi küpe arkası bi düğmede olsa.Yapıcağım işleri sıraya koyduysam sırayı asla bozmam.Sanki ceza kesecekler.Sıraya bi iş koymadıysam boş vaktim varsada canım istiyosada yapmam.Çünkü programımda yok uzman evhanımıyım ya.Senelerdir karışık kızartmayı sırayla yaparım.Kabakla patlıcan hiç yerdeğiştirmemiştir.Birinin giydiği şeyi vücutta eşyada temiz olsa dahi giymem.Tuvaleti temiz bırakmak konusunda hassasim evdeki herkese sifonu çeeeeeek diye uyarırım.Sifon sesini duymuş olsamda farketmez.Bide biri bi hediye verdiyse bişey ısmarladıysa altta kalmamak için göbeğim çatlar.Birine giderken yük olmamak için yemeğimle giderim yada pasta böreğimle.İşim gücümde olsa yaparım.Elimde malzeme yoksa gideceğim varsada gitmem.Bide bulunduğum ortamdan ayrıldıktan sonra ben kimsenin hakkında konuşmadığım halde ne konuştular hakkımda diye hayıflanırım.Tatile giderken evi derli toplu bırakıp temizlik yapıp giderim.Çamaşırları bende hep aynı yere asarım.Hatta abartıp bi çamaşıra iki mandalsa ikisininde rengi aynı olur.

KUGUU dedi ki...

AY Alemim Alemsin Alem:))

Bu kadar mi benzer olur ya...
Hepimiz ya... Hele wc kagidi asmacada:)

Evet camasirlar illa kendi yerlerine asilmalilar, evet illa 2 mandalsa ayni renk olmalilar, hayir cekmecede jilet gibi olmalari benim icin gerekmiyor, cekmecemi bir camasiri ararken hele elimle cacik karistirir gibi karistirdigimda kurt caliyor cingen oynuyor oluyor:) Hele Hazanin illa kabak patlican kizartma sirasina vuruldum:))

Butun kizlar toplandik toplandik
tek tasimizi kendimiz aldik
pırlantayiz biz:))
Kuguu

ibeking dedi ki...

eğer yüzme havuzunda erkekler sayıca fazlaysa kıl takıntım yüzünden havuza giremem, cam bardak olmayan kupa vesaireden su içemem...su ile ilgili takıntım var yani şekerim...

Yaz dedi ki...

Benim çok fazla takıntım vardır ama aklıma ilk gelenler bunlar;

Bir kıyafeti yada takıyı ilk kullandığım gün kötü birşey olursa bir daha kullanmam.
Aklıma kötü birşey geldiğinde mutlaka tahtaya / taşa vurmalıyım. Mekan hiç önemli değil evde, işyerinde, arabada, otobüste, toplantıda hiç farketmez. hatta gece uykumdan uyanıp vurduğumu bilirim.
Çok sık ellerimi yıkarım yıkamazsam rahatsız olurum.
2 dakikalığına markete bile gidecek olsam mutlaka evi derli toplu bırakıp öyle çıkarım.
Sabahları yatağın sağından kalkmazsam o gün kötü birşey olacağına inanırım.
Ters duran ayakkabıları mutlaka çeviririm.

off düşündüm de hastayım galiba ben. Ne çok takıntım varmış. Bide bunlar şuanda aklıma gelenler. Bir bu kadar da aklıma gelmeyenler vardır herhalde :))

KUGUU dedi ki...

IBEKINGcigim havuz cok ilginc geldi bana, benzer seyi cocuklarin bol oldugu havuz icin de dusunebiliriz:)
YAZcigim abartmissin hasta falan dglsin elbette, dediklerinin cogu hepimizde var zaten, sen devamini da hatirlayip yaz hadi lutfen, bakalim neler varmiş. Ben de seyahate gideceksem illa evi toplayip, bulasiklari yikatip(makinaya yani:)) falan giderim, ya donemezsem diye.

tiwidi dedi ki...

Kugu cok eglenceli oyunlarin, hem bibirimizi hemde kendimizi taniyoruz boylelikle! :)
Tuvalet kagidi aynen, en fazla 3 ayda bir evdeki esyalarin yerini degistirme veya yeni esya ekleme takintisi -son 11 senede 9 ev degistirince normal ;)-,arabayi duzgun parketme, onumde buyuk tasit varsa kesinlikle gecme/serit degistirme-yeni araba kullanmaya basladigim icin herhalde-bilgisayarla ilgili kucuk/buyuk bir sorun varsa kesinlikle halledilmeli, yoksa calisamiyorum, bilgisayarin ekraninda hicbir dosya olmayacak/desktop ikonlari bile, calisilan dosyalarin softcopyleri/hardcopyleri sisematik dosyalanacak, isimle ilgili bayagi takintiliyim galiba :)evde bozuk aksayan bir alet/birsey olmamali, tamir edilmeli, yoksa hergun batar o bana :)
ve dee kilo takintisi, kilo verilmeli, basen ve gobek eritilmeli :))

KUGUU dedi ki...

PEGGYcigim 11 yilda 9 ev mi? tabi 3 ayda bir esyalarin yeri sana batar:))Kolay gelsin diyorum ne diyeyim canim...

ince eleyen karakter dedi ki...

oy oy konuya bak sen vallah bravoo hımmm hangısını sayayım
once efendım asla baskasının wc gıremem dısarıda bıle olsa ılla eve gelınecek hatta ılk evlendıgım yıl annemın evıne gıdınce ılk ısım wc gıtmek olurdu kendı evıme zor alıstım mecbur kalınınca da cok temız bıle olsa dıze kadar pantolon sıyrılcak corap cıkartılcak vs vs.mazallah sonra benı baska yerde bıraktın deyı pesımden ağlarsa dımı
sonra kaybedılen bulunacak hıc unutmam toprak beyın ılk corabı mınık otesı tekı var tekı yok uc yasında oglan uc senedır arıyorum ıkı kere gıydırdım daha gıyınemedı basparmagıma anca gırer yok yok buldum en sonunda radyotorun arasına sıkısmıs goremıyormusum en son dun arabanın anahtarını dort saat aradım toprak kapının arkasına normal anahtar gıbı takmıs o takınca bende taktım tabıı
ha bırı banyo yapınca ben o banyoya ıkı uc saat kadar gıremem bu sebepten asla hamama gıtmem ıykkkk
mandal konusunda demek hepımız zır delıyız hehe ben mavı tısorte mavı kırmızı kazaga kırmızı mandal takıntılıyım
ah ıclı kofte yapınca hepsı aynı boy olcak olmayanı ayırıyorum msaya koymuyorum ya derse utanmaz masada ben sızden ayrıyım dıye dımı ama prensıp meselesı
bırı masada yemek yıyıp kalmıssa o masada asla yeme yıyemem ılla hersey kalkacak masa sılınecek vs vs o yuzden ılk ben otururum her zaman o yuzden annemden hep fırca yemısımdır buyuklerı bekle
daha coooookkkkkkkkkk
barı ınsaflı olayımda az yazayım ne kadar catlak oldugum cıktı ortaya

en onemlısı benım evde herseyın bır yerı var ılla hepsı yerlı yerınde olacak bır bırının yerıne gecmısse evde teror eser
tırnak maskası ıle normal makas asla yan yana gelemez dımı ama mazallah ya aralarında ask dogarsa

bırde nıye bılmeem ılla kapıyı ıkı kere calarım postacı fılan değılım ama
tamam yeter taktımmmmmmmmmm

KUGUU dedi ki...

TOPRAKveBEN, hay cok yasa sen e mi? Seni "En Takintili Blogger" seciyorum:)))
Kuguboynu

ucusanlar dedi ki...

"kugu"'cum, bence "yaz"'a haksızlık etmişsin. En takıntılı blogçuyu bence kesinlikle "toprakveben"'le paylaşır.

Bir de yok canım hasta değiliz demene "takıldım". O zaman ben niye 6 ay tedavi gördüm acaba diye düşündüm.

Yani tuvalet kağıdı, düz resim filan gibi küçük şeyler neyse ama bence çoğu ciddi bunların.

Arkadaşlar takıntının normalinde bir sakınca yok, bu herkeste vardır. Ama eğer hayatınızı zorlaştırıyor ve sıkıntı yaratmaya başladıysa (gece kalkıp tahtaya vurmak, illa kırmızı tişörte kırmızı mandal olmazsa bir türlü rahat edememek, sık el yıkamak, başka tuvaletlere girememek) işte o zaman obsesif kompülsif tanımına girersiniz.

Ben evdeki telefonu kovaya sokup şakır şakır yıkayanlar gördüm. Bir akrabam onlara gidince bizi banyoya sokar yıkanmamızı isterdi.

Bir çok kişi çok temiz ve titiz olmasıyla da övünür.

Ben üzülürüm ama.

Çektim, biliyorum...

Geriye gitmez, ilerler ve siz hissetmeseniz bile etrafa sıkıntı verirsiniz. (Bakınız Desperate House Wife : Bree).

Bir psikiyatr sizi 6 ayda normale döndürür.

Atlamayın...

KUGUU dedi ki...

Oooo UCUSANLARcigim sen de Hosgeldin. Sanki yazdiklarindan daha cok anlatacaklarin var gibi geldi bana:))

Ama burada obsesif compulsiflik degil konustugumuz, elbette asiriya kaciliyorsa gidere,eyvah eyvah...:)

Ya seni okuyunca hatirladim eskiden bizim apartmanda bir teyzede kasaptan et alinca hacisakir beyaz sabunla yikadigini soylediginde dumur olmustum da, kiymayi da yikiyorum dediginde kalakalmistim...
Nedir senin 6 ayda "ucan" hikayelerin acaba?
Kuguboynu:)

bething* dedi ki...

radyoda ses cift olacak..tekli sayi olursa bir arttirilip cift yapilacak! en yakin arkadasimdan gecen sacma bir takinti.. :) vol 16 gibi...
kupe takmazsam olmaz! saclarimi mutlaka kuruturum yaz kis..bicak veya makas elden ele gecerken tüüü yapilacak..su anda ilk aklima gelenler bunlar..

KUGUU dedi ki...

Aaa BETHINGcgm o makasi/ bicagi elden almamak bende de var, elden almak zorundaysamda evet tüü:))

crystalsdreams dedi ki...

aa kuğucum ne zevkli konu:)
siyah giyiosam tüm giydiklerim aynı ton siyah olmalı açık siyah t-shirt koyu siyah bi pantolonla kafayı sıyırtır bana..
evde düzen takıntım var,herbişiyin yeri bellidir,bi fotoğraf çerçevesi sağa dönmüşse yeri sola bakıosa, hemen düzeltilmelidir..
yemek yerken muhakkak herbişi takım olmalıdır,peçetesine kadar renk uyumu şarttır:)
aslında bu renk uyumu tüm hayatıma hükmetmiştir, evde,banyoda,kıyafette herbişi renk tonlarına kadar uyumlu olmak zorundadır..
araba kullanırken benim de önümde kamyon ya da geniş araç olamaz, olursa muhakkak sollanmalıdır, önümü göremiyorsam,fenalık gelir:)
bak yine renk takıntım geldi aklıma,çamaşır asarken, mandallar astığım çamaşırla aynı renk olmalıdır..ay galiba deliyim yaa:)
aa şimdi okudum yorumları,benim gibi arkadaşlarım varmış oley:)
neyse şu an aklıma gelenler bunlar, aslında daha çok var da,deli zannetmeyin diye yazmıyorum:)

KUGUU dedi ki...

CrystalCHcigim demek hepimiz benzeriz...
Ben ozellikle araba sollamada kendimi garipserdim, bir ben boyleyim sanirdim. Surda bile 3 kisi ciktik en azindan:)
Ne iyi oldu "yanliz degiliz" duygusunu bir kez daha bloglar sayesinde yasadik.
"Yasasin Blog Dostluğu" diye yineleyecegim dostlar.
Kuguboynu:)

Adsız dedi ki...

Ohooo.. bi kere evde her uc ayda bilgisayarin bulundugu mekan degismezse olmaz ki en az alti ayda bir de oda tamamen degismeli. evden banyo yapmadan hayatta adim atmam yaz kis odam inanilmaz daginiktir cikardigimi cikardigim yerde birakirim ama asla bilgisayar ve cevresi daginik olmamalidir eger oldu da dagilmissa kesinlikle toplanmalidir cunku konsantre olamam.

KUGUU dedi ki...

Vah vah diyorum Sevgili YUMURCAK, yazdiklarindan en cok anlasilan sey senin "dagitma takintin" oldugu:)))

Adsız dedi ki...

Ne de olsa erkek cinsine mensubuz, o dogal takintimizdir bizim, dagitmak yani! :)
ancak odada her yer her yerde olsun ama o bilgisayarin etrafi muhakkak düzenli olmali! baska secenek yok :)

KUGUU dedi ki...

Bilgisayarin etrafini da umariz sen ayikliyorsundur Yumurcak, ay pardon:))temizliyorsundur demek istedim ben. Vah Teyzecigimize vah:( Cocuklar takinti yaratacagiz diye annelerimizi uzmeyelim lutfen:))

Beyaz Piyano dedi ki...

ben takıntılı değilimdir

Beyaz Piyano dedi ki...

üstteki yazına takıldım birazdaha büyük ve renkli yazsan dahamı iyi olurdu :)) galiba takıntılıyım

Adsız dedi ki...

Ben almanyadan sevgi, gercekten cok guzel bir blog, eger twitter veya facebook sayfasi varsa hemen
ekliycegim.