Cumartesi, Mayıs 27, 2006

MASAL KAHRAMANI/YI/M BEN/IM

Basligi Abarttim mi:
Masal Kahramanim Benim !
Masal Kahramanıyım Ben !

Varmisiniz ?

Cocuklugumuzdan etkilendigimiz masal kahramani/lari kimdir?

Klasik cocuk romanlari da dahil, ama cizgi film ve cizgi roman kahramanlari haric. Mesela Zeze var, Nemeçek var, ama Pembe Panter, Candy veya Tommiks yok, olmasin. Cok fazla ornek verip de bilinc-ustu yonlendirmesi yapmak istemiyorum- cenemi zor tutuyorum ama cok merak ediyorum, ne keyifli seyler cikacak diye. Gerci haftasonuna geldik, katilim az olmaz umarim.

Kuguboynu,theCuriousCat

22 yorum:

KUGUU dedi ki...

Ekleme:
Yönlendirme yapmamak icin simdi yazmadim ama ben de ayni zamanda kendim icin dusunmeye basladim, ben de yazacagim benimkileri.
Kuguboynu,theMaryPoppins:))

tiwidi dedi ki...

KuguCuriosCat, cok zor soru bu ya! Hatirlamasi zor! Ama ben biraz calistirdim hafizayi neler cikti :) Ben Bacaksiz i severdim, Rifat Ilgaz in cocuk kahramani, super becerikli, cin gibi bir cocuktu o :) Ama ona gelene kadar KEmallattin Tugcu takilmistim ben pek fena yapmisti beni salyasumuklu bocuk seklinde okumustum :) Masal Kahramani Hansel ile Gretel, cikolotadan, kurabiyelerden ev filan iyiydi :)Jane Eyre vardi bi de, bir de cok okudugum sevdigim, Bes Kucuk Kizkardes vardi, bunlar parasizdi ama yine de yilbasi icin filan, zencefil, tarcin filan kullanip kurabiye yapar, mutlu olurlardi. Bir de tabii ki Jules Verne, Denizler altinda 20bin fersah, 80 gunde devrialem (hint prensesi, kotu ingiliz dedektif, tam ingiliz beyefendisi Bay Fogg,ama benim kahramanim usakti o kitapta :) ki bunlar hala benim kahramanlarim, ben de gezecegim olee!

Asortik Krep dedi ki...

Jules Vern' in bütün kahramanları ve Agatha Christi çok severdim..Ama ençok sevdiğim kahraman..Binbirgece Masallarında 40 gün 40 gece ölüme karşı masal anlatan Mihribandır..

Sütobur dedi ki...

Harika bi konu bulmussun yine kugucum...söyle bi düsündüm de hatirladigim ilk kahramanim Pollyanna...Huysuz teyzesini yumusatma sürecini sürekli okurdum cocukkene..ondan sonra elime nerden gectiyse bi Kemalettin Tugcu öyküsü gecti,kücük balikci..hasta etmisti beni...bir kitap bitirildikten sonra ,tekrar birinci sayfadan yeniden okumaya baslanir mi... yapmistim ben..ama benim en baba kahramanim Sefillerdeki "Jan Valjean"dir ve öyle de kalmistir..ondan sonra hayatima baska kahraman girmemistir...

Beyaz Piyano dedi ki...

çizgi film kahramanı olsa olmazmı mesela yavru geyik ondan çok etkilenirdim şeker kız candy monte cristo kontu vs gibi hepsinden etkilenmişimdir aslında masallardanda hikayelerdende çizgi film......

Beyaz Piyano dedi ki...

evet ne kazandım bekliyorum :))

Beyaz Piyano dedi ki...

pammık prenses olmaz dimi :))

Adsız dedi ki...

Aaa.. Blogumda ben de bi konu aççam.. Önce şunu bi yaziim de..

The curious cat, tikkat et, curiosity killed the cat biliyosun (Alan parsons project miydi?) dedikten sonra..

- Heidi'nin Peter'i. (kulaklari cinlasin, o zamanlar günnur ablam vardi, babamin calistigi matbaada satista calisiyodu, ne zaman ben karne alsam -len butun karneler de yildizli pekiyiydi be!- bana hep yan taraftaki tükandan heidi kitaplari alirdi. Niyeyse butun kitaplarin son sayfasinda da ickili yemek tarifleri olurdu, anlam veremezdim o yasimda)
- Isvicreli Robenson (Robenson Crusoe degil, bunlar ailecek adaya düsüyorlardi, anne baba ve üc cocuktu sanirim)
- Chitty-Chitty Bang! Bang! (bunu kimsenin bildigini sanmiyorum, Ian Fleming'in kitabindan sinemaya uyarlanmis, "ucan otomobil" adiyla. hatta o filmi ben izledigim gun taek-won-do'da altin madalya almistim, kilomda rakip cikmadigindan!)

- Sahika'daki doktor. Cok hirsli bi adamdi, o yasimda niye okumusum ben de anlamadim.

- Kemalettin amcanin kitaplari. Bi tanesinde yoksul bi cocuk vardi, kardesini almislardi zengin bi aileye vermislerdi sanirim, sonra bunlar karsilasiyolardi filan.. Niye bu kadar acili arabesk yapmis, neden gerek duymus anlasilir sey degil.

- Cin Ali tabii ki!! Hatta parkta gecen bir macerasi vardi, hasta olmustum, digerleri gibi siyah beyaz degildi, renkliydi hatta resimleri :)

Yumurcak, the Hay bin kunduz!

pinomino dedi ki...

hmm..cevap veriyorummm..ben sanırım en çok pıtırcığı sevdim..ve de onun arkadaşlarını..hala da okumaktan büyük zevk alırım..

gazel vakti dedi ki...

Anaaaa Asortik gibi bende Agatha Christie hayranıyım.Heidiyi çok severdim.İlk aldığım kitap Heidiydi.Böleeee yeşillik meşillki bi köyde ohh dağlar hayvanlar börtü böcek.Jane Eyreyide pek sevmiştim fakir ama gururlu.Jules Verne'nin tüm kitaplarındaki çocukları okurken ayniyle vaki yaşıyoredum.bu yüzden okuduğum kitaplardan keyif alıyordum.Kitap okuma alışkanlığımı keyifli çocuk kitaplarıyla kazandım.

ince eleyen karakter dedi ki...

bak simdi nerden bulursun bu konuları sayende ıncık cıncık ve varsa dokuldu ortaya ben okumaya cok erken basladımılkokula gıderken cın alıler bıtmıstı herkes yenı baslarken durum boyle olunca da ılkokul uc te ydı sanırım ben calıskusu okumaya basladım hayallerımın tek kahramanı ferıde ve kamuran olmustu hatta dızısını ızlerkene hısstt kıımse duymasın kenan kalava asık bıle olmustum ılk askım o bırde erol evgın neyse bu da baska konu hehe (neme lazım sen kalkar yarında kım ılk askınız dersın ben bastan soyleyeyeım) en unutmadagım andan ferıdeyle kamuranın ılk asklarını bırbırlerıne soyledıklerı salıncak ahhh ahhhh ben bır daha okuyayım bu kıtabı

Yaz dedi ki...

Ben ilk okumayı öğrendiğim zaman annem bana çizmeli kedi yi almıştı okuyim diye. Çok sevmiştim çizmeli kediyi. Başkada aklıma gelmedi şimdi.

Beyaz Piyano dedi ki...

kuğuu hadi bişiler yazsana yaff cevaplarını bekliyoruz TheKüstüm :))

Asortik Krep dedi ki...

J.Verne' nin son e si ile A.Christie ' nin son e sini yutmuşum yazarken..Düzelteyim dedim..(Bak bu da bir takıntı :) ....)

*guru* Banu dedi ki...

pek bilinmez, benim de kahramanım Pumuckel... çocukken en sevdiğim yazan, bahsettikleriniz yanısıra Gülten Dayıoğlu idi sanırım... En sevdiğim bebeğim de "Ayşe" idi 3-5 yaşlarında iken :)))

Sardunya dedi ki...

Ayşegül tavan arasında:)))
Bir de Pollyanna, hala gözümün önündedir çocuk aklımla hayalimde çizdiğim ev:)
Fakat hala bayıldığım bir Kamp Arkadaşları" vardır ki Nilgün ve Şerife çocukluğuma damga vurdular...

enne dedi ki...

Afacan Beşler vardı, bir sürü maceraları olurdu, bayılırdım o kitaplara. Sonra Jane eyre'deki Mr.Rotterdam mıydı? Çok cool biriydi, Pride and Prejudice kitabındaki Elisabeth bendim, Bay Darcy de kahramanımdı. Lisedeyken tüm klasik romanları okumuştum, Dorian Gray'in Portresi acayipti, Gazap Üzümleri'ni ve oradaki aileyi de unutmamam lazım. Oooo, nerelere götürdünüz beni, orta okuldayken kütüphanedeki tüm kitapları bilirdim ve neredeyse hergün bir kitap okurdum. Keşke şimdi de böyle bir lüksüm olabilse...

KUGUU dedi ki...

Sevgili Dostlar,
Eve geleli cok olmadi, ama yinede gezindim 1- 2 yerde- yani sizlerde:) Sonra bugun aldigim maalesef kotu bir haber icin 1-2 mail yazdim. Simdi buradayim. Geciktim cevapta farkindayim.

Ne varki bugun yogun bir gundu, ogleden sonraki toplantim cok uzun surdu. Eee katilimcilar arasinda : bende konusayim ama boskonusayim, kimin vaktini ne kadar aldigim onemli degil, ben aptal gorunmeyeyim, hebele hubele 2 laf edeyim, bu 2 laf da mikrofon bulmus (!!) milletvekili ya da burokrat konusmasi uzunlugunda olsun, once kibarca caktirmadan fakat sonra gozumun icine bakarak ben konusurken bir yandan kolunu masanin uzerine uzatip saatine bakan, ne hikmetse bunu 30 saniyede bir yapanlar da olsa ben konusmaya devam edeyim .... diyenlerle bir toplanti... da demeyeyimde 2 adeti boyleydi sadece! esliginde uzuuuuun bir toplantiydi diyecektim ki- ay meger ben dolmusum da simdi konudan kelalaka tasip size icimi bosaltmisim ya:) Pardon valla. Anladiniz ama siz halimi degil mi? Hatta toplantidan once bir blog arkadasim ceptelledi beni, sevindim ama nasil konustuysam bir sure sonra sen aklini bana veremiyorsun hadi git toplantina hazirlan dedi. En son e-5 te gorunmus bir daha haber alinamadi:)

Yine uzattim lafi degil mi? Yani oyle bir soru sormusum ki kendim bile kalakaldim vallahi.
Simdi efendim bir kitap kurdu olarak hani sanatcilara sorarlar hangi sarkinizi en cok seversiniz diye onlarda ayirt edemiyorum der ya ay kendimi pek bir “menshurlardan” gibi hissettim kendi sorum karsimda.... Cidden kalakaldim, “kazik sormusum”!!!

Simdi en bi “kahramanim benim” i teenage cagimda tum Barbara Cartland dukleri kontlari lordlari ve dahi sonralarinda beyaz dizi kahramanlarimiz bizim – celik grisi gozlu(!nedense hep oyleydi) uzun boylu falan diye de anlatabilirim ama bu fazla sulu olur. Gulumsediyseniz bir parca gercege geciyorum.

Tum masallar, dunya masallari, tum Altin Kitap cocuk serisi, tum Kemalettin Tugcular, tum Resat Nuriler, Yakup Kadriler vs vs . Ama “kahramanim benim” ve de “benim kahramani oldugum”:
Secmesi gercekten cok zor dedigim gibi. Ama cok dusununce fark ettim ki zaten tum psikolojik testlerde bile ilk akliniza gelen dogrudur derler ya, ben de bunu yapmisim, coktan sorunun icinde cevabi vermisim bile kendime.

ZEZE- Seker Portakali – Vasconcales (ve serisi devami,Gunesi uyandiralim etc) – hickiriklarimin sesine annem odam kosmustu hic unutmam oysa ben agladigimin bile farkinda degildim.
MARY POPPINS – ve devami Mary Poppinsin donusu – Dadi. Muhtesemmm, alir beni icine cekerdi tavanda cay icerdik, kuculur oyuncak atlikarincaya binerdik, cantasindan neler cikardi.
NEMECEK – Pal Sokagi Cocuklari. - Dostluk, arkadaslik, acikli ama saglam.
KUCUK KADINLAR – (ve tum serisi , Kucuk Erkekler ve Jo’nun Cocuklari) Burada okurken hep Jo muyum, Amy miyim diye arada kalmistim, hala da kalirim ikisinin kirmasiy/d/im ben. Ama Beth veya Meg degildim. Kacar kere okudugumu hatirlamam bile.
(Bak Asortik sen Meg olurdun bence kesin, bariz- seni tanimaya basladigim kadariyla).

Simdi o kadar guzel cevaplar yazmissinizki dostlar, her birinize tek tek cevap vermek de istiyorum ama bu seferlik bagislasaniz beni, yoksa cevabimi yollamak uzayacak. Ne dersiniz?

Kuguboynu,theDaldiGittiBile Romanlarina

Beyaz Piyano dedi ki...

kuğuu The dalmasingitmesinromanlarina :))

deryik dedi ki...

her durumda pippi uzunçorap... kızıl saçlarını iki yandan örüp havaya diken, çok güçlü, bir çuval altını olan, "birazcık bile" anne-baba olmayan bir evde atı ve maymunuyla yaşayan pippilotta.

Adsız dedi ki...

Looks nice! Awesome content. Good job guys.
»

Adsız dedi ki...

Your site is on top of my favourites - Great work I like it.
»