Salı, Mayıs 16, 2006

Eee NE DURUYORUZ CEKİP GIDELIM 80LERE BARI

Evet ne duruyoruz ki bu kadar konusmanin ustune hadi gidelim hep birlikte 80lere.

Var misiniz herkes hatirladiklarini yazsin, ne dersiniz. 80ler diyince aklina gelen mesela:
- sarkisini
- kiyafetini
- filmini
- ilk aklina geleni
- bir okul anisini
- bir aile anisini (ay burası babamveoglum filminden gibi oldu)
-gezentisini:) (diskolari mesela veya yazliklari:)
- bir de toplum icinden hatirladigi ve simdi farkli olan bir davranisi- trafikten veya toplutasimdan mesela.

SOBE SOBE SOBE kimler var hadi eller havaya

Kuguboynu,theNostaljik:)

27 yorum:

KUGUU dedi ki...

Yani yanlis anlasilma olmasin Hazan gibi 89du diyenlerde yazabilir, kissssdirmadan ama pls:)) Tamam ben de 80basindan bahsetmiyorum, Ayse tatİle cikti demiyorum!! :) ben de micheal ile ilk bodrumumda ilk billy jean ve o ve ben hadigaride oturdugumuzda bir masaya tanistim, ama bizi ona tanistiran ingiliz de mesela demistiki onlar 5 kardesti ve jackson the five diye gruplari vardi micheal en kucukleriydi demisti de bizde saskin cahal dinlemistik.
Hadi hikayelereee:)))

Asortik Krep dedi ki...

Gırls diye bir şarkı vardı onu çok severdim ben :))
bir de Johny Logan (sanırım böyleydi yAzılışı.. )ilk aklıma gelenler..

KUGUU dedi ki...

Girls i bilemedim Asortikcigim ama Johnny Logan haklisin Whats Another Year yani Eurovision Song COntest:))
adam(Irlanda) 2 kere birinci olmustu ama diger sarki aklima gelmedi simdi?? Harikasin valla bak goturdun hemen bizi okurken oralara.
Kuguboynu,the PortakalRecelli
KrebeBulanan

KUGUU dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
bething* dedi ki...

cocukluk yillarimi gecirdigim icin cizgi filmleri cok iyi hatirliyorum..sirinler,he-man, she-ra...pembo sakizlar..milliyet cocuk okurdum sonra..adile nasit kuzucuklarimi izlerdim :) lego yapardim deli gibi..beta videoda michael jackson thriller klibi canavar gibiydi,basa alip alip izlerdim, eve gelen herkese de izletirdim hihiih..sakir abi perhan abla!bir de fosforlu sari acidleri cok iyi hatirliyorum...Herkeste acid manyakligi vardi o gulen yuzler tshirtlerden kupelere kadar heryerdeydi!(90lara kaymis olabilirim...) iyi bir beyin jimnastigi oldu gece gece :)mutluyduk valla herseyden bihaber! aa bi de lambadaaaa! o da mi 90 di kiz?

gazel vakti dedi ki...

Şarkısı:Şiki şiki baba
Kıyafeti:vatkalı toprak rengi elbise beline hayvan gibi kalın ve tokalı kemer.Eline incecik askılı beline kadar geleb güççüüüücük çanta.Ayağına önünde fiyonk sivri burun yüksek topuk rugan ayakkabı
Filmi:Acıların çocuğu Emrah
ilk aklıma geleni:Arabesk şarkılar
Bi okul anısı:80'lerde pek bi çalışkan öğrenciydim ilkokulda inekliğim olabilir.Okulda en ön sırayı kapmak için erkenden giderdim.Evde okulun tam karşısı.Ne kadar erken dersen bi ders erken.
Aile anısı:Yazın arada bi alınan kocaman cam şişelerde aile boyu kolanın tadı öncdeden dahamı güzeldi ne.Hatta bisküviler ambalajlı değil gramla satılırdı.
Diskoları -Yazlıkları:Valla gitmedim gitsem sölemezmiyim.Köye giderdik daha samimiydi daha güzeldi o kadar.
Toplum içindeki davranışı:Biri yeni bişey alsın hayırlı olsuna.
gidilirdi.Evi hayırlamak arabayı hayırlamak.Yaaa kaldımı şimdii kimse kimseyi hayırlamıyo.Herkes hayırsız.
Kız sen bana kızdınmı yoksa napiyim bacı 77 liyim ben.Yoksa şaka yaptıydım.Exscuse me

tiwidi dedi ki...

Kuguu, var ya , suppersin sen, bir onceki postuna 80lerle ilgili pek yazasim gelmisti, tutmustum kendimi, gevezePeggy durumlari olmasin diye, soruyorsun madem iste soyleyeyim..aklimda kalanlar;
-Bir defa giyimler,vatkalar soyle omuzlari 2 kat buyuk gosteren, ve fakat abartili oldugu icin sanki hatun kiside omuzda kat cikilmis havasi ile kisiyi ezen, hatta bence ezik bir hava veren vatkalar, iyykkk! kadinlarin sac & makyajlari. Saclar yolunmus bir sekil, makyaj boyle agir agir, kirmizi ruj olmazsa olmaz..
-Videomania, her eve bir video ve Kemal Sunal filmleri
-Almancilar ve getidikleri hediyeler, cogu bu senelerde turkiye ye donus yapti vey atatile gelmeleri buyuk olay olurdu. Memleketimde cok sey yoktu, avrupa mallari, kumaslari filan cok ragbet gorurdu
-Serpil Cakmakli-Banu Alkan,Ahu Tugba, Ibo-Hulya, Ferdi-Necla Nazir, en kralindan Orhan Gencebay filmleri
-Eurovision yenilgileri, Bambi-Johny Logan, Kim Wilde, Whitesnake,ModernTalking adini hatirlayamadigim bir suru rockci, aynen saclar kadinlarinki gibi uzun ve kabartilmis...
Gozunu cikarmayayim, baskalarina da birakayim, ayrica pek fena yasi belli ettik iyi mi :)

ince eleyen karakter dedi ki...

kuguu bak sımdı ben 78 lıyım kız ne anlatayım ben sana kıyafetler konusunda pek bişi hatırlamıyorum ama annemın oyle vatkalı ipek kumaştan bir elbisesi vardı onu net hatırlıyorum e tabii kuzucuklarım vıkıngler musti vardı kedı ydı galıba bırde yedı numaralı eşşek dıye bır dızı vardı trt de onu acayıp severdım cıngıllı cıngıllı pıs kokan ıstanbul mınıbuslerı hele topkapıda olanlar hazan o kola bende ıyı anı bıraktı bacım ben uc yasında fılandım galıba o kolanın ıcıne bıtınce su koyarak değerlendırıyorlardı evde bende buyuk babaane su ıstedı benden bende g..sıdıklı bı guccuk kız os ıssenın agırlıgı ben kadar tasıyayaım derken hop gum elımın ortasına battıydı hala ızı var

bırde dedem dedem 85 de olduydu

Yaz dedi ki...

Benim de hatırladıklarım arasında ayak topuğundan geçmeli taytlar var sonraa ön tarafı krepe ile kabartılmış saçlar. Iykk yarasa kollu bluzlar. Bide hatırladığım kadarıyla acaip bi saç tipi daha vardı. Arkalar ve yanlar kısacık, önler biraz uzun bırakılıp perma yapılırdı iğrençti yaaa :)) uzun kloş (böylemi yazılır bilmiyorum) etekler :)) erkeklerde ve kadınlarda bol pantolonlar hatta yarım şalvar, tam şalvar diye 2 modele ayrılırdı:)) filmlerden ilk aklıma gelen emrah filmleri var.

Asortik Krep dedi ki...

80 lerde...Büyükçekmece otobüsleri yoktu biz Çatalca ya da Silivri otobüslerine Aksaraydan binerdik..Beylikdüzünde kar yüzünden yollar 3 gün kapanırdı..Avcılar Büyükçekmece arasında sadece Beko fabrikası vardı..Büyükçekmece de şimdiki sahil kısmında domates tarlaları vardı ve bombaaaaa
Sinanoba ve Mimarobanın temeli atıldığı sene biz Mimarsinan da yazlık kısmında yaz-kış oturan 4 aileydik..Evimizin önünde buğday tarlası vardı ! (şimdiki halini bilenler için hayal gibi bir şey )
Büyükçekmecenin sahilinde faytonlar gezerdi..Tepebaşında şimdi ki stad yoktu orada kat kat virane evler ve otluk boşluklar vardı..Topkapı da lahmacun satan ayağı tokyalı tipler olurdu..Kapıdan geçtiğinizde pazar günleri işporta tezgahlarda her bir şey satılırdı..Aksaray lunaparkta sinema sanatçıları gazinoya çıkardı..

Jilfeym dedi ki...

80li yıllardan hatırladığım MFÖ dür benim nedense.: )
bi de barış manço

KUGUU dedi ki...

Canlarim okuyorsunuz degil mi? Okudukca aa evet bir de bu vardi oluyorum ben ya siz?
Yazacagim tek tek, ustelik kendimde yazacagim, ama hemen simdi bir SON DAKIKA gelismesi vereyim dedim. Son 20 dakika icinde arkadasimla plan yaptik, biletimi bile ayirttim simdi, yarin yola cikiyorum ben! Biz hala genciz iste YUPPI. Bir onceki post dan iyi gaz almisim dgl mi? Tumgazveren sevenlerime extra opucuk. Sozumu tuttum sehri beklemeyecegm.
Kuguboynu,theYolaUzar.
ps: 80leri atlamayalim ama daha yazılacak coooooook sey var , benim de:)

Asortik Krep dedi ki...

Kuğuu, sizi hızlı gördüm :))
Tecrübeli ama bir o kadar da hızlı Kuğuu ..
nereye gittiğini yazmamışsın..Korkma takılmayız :))

bething* dedi ki...

kim tutar seni...! benim icinde gez gor kokla ye fotografla yasa :) hadi bakalim :)

Toplu İğne dedi ki...

vatkalı iirenç gömlekler
tiftilmiş kahküller
dizlerde tozluklar
eurovisionda opera ve aman petrol ile nal toplamalar
johhny logan ve burçin orhon aşkı-herife milli damat muamelesi
fuardaki müzikaller- zeki-metin ikilisi; perran kutman-müjdat gezen ikilisi
trtdeki tele-kutu ve kutunuzu açiyim cümlesi
trt de akşam 24 olunca ekrana konulan necrefeli maşrapa
trt deki çok sesli TSM konserlerindeki mumyalar
madonna kıyafetleri
duran duran ve posterlerini odalar amaca
broke sheilds ve sahara ve mavi göl filmleri
top gun ve ray ban gözlükleri
ohhhooo ben susayım kuğucum, çenem açıldı çok.
öptüm

KUGUU dedi ki...

BETHINGcigim evet cizgi filmler, adile teyze, beta video gunleri. Ben evin kayit yapaniydim VHS sevmezdim illa Sony Beta. Hem tvden kayit yapardim hemde evde video ile kayit yapardim. Ama ne devasa ve kac kg kamera idi o-ne kucucuk atlayandim herseye ben! ben kayit ederdim (simdi paparazzilerde gorunen kameraman kameralari boyutlarinda ve pesimde de kablo ile takili bir yuksek flasli birisi dolanmak zorundaydi(Burayi cok fazla gozunde canlandirabilen olmayabilir ama oole valla billa – simdi o cihazlari muzeye bagislamayi dusunuyorum. Hatta gecenlerde bir arkadasim bodrumumda sony beta video muzu gordu bu ne dedi?? oglum video iste dedim nasil yani dedi:) ilklerden dedim(1980 veya 1981 idi), dumur oldu! Mesela bir aksam yemekte aile dostlarimizla keyifli ortami ben kaydederken- ki cok gorgulu bir insandi, kardesi BM de calisirdi o yillarda falan yani yabancilari hemen hep gormuslugu de vardi-ve ben kaydederken bir sey demisti babamda ikaz etmisti bu sesli kayit yapiyor diye – Hadi yaaaa diye donmushtu!
Michael Jackson Thriller klibinde (ki simdi RTUKun basini donduren gunde 500 adet konusuz erotik klipler yerine, turklerde henuz klipte icat edilmemisti-sadece yabancilarin vardi dglmi?), zombiler cikiyordu ama oradaki kirmizi deri kiyafetli zenci Micheal hepsinden beter zombi oldu sonunda degil mi?? Perihan-Sakir vardi evet ama dizinin adi neydi.. Imdat hatirlayamadim. ACID ise en favori dansimizdi yazlik discolarda, aciiiiiiiidddddddd diye bagirarak ellerimizi kendimize ceke ceke yapardik. Birde breakdans cikmistiki, almanci cocuklari super yapardi, onlar yerde helikopter cekerken biz yeni yeni ogrendigimiz elden ele elektrik vermeyi falan yapardik:) Lambada 80 mi 90 miydi ben de cikartamadim simdi ama iyi ki hatirlattin valla oda ayri bir komedi idi. O halde hadi ordek dansi da vardi, hatirla:)

HAZANVAKTIcigim 80 ler diyince vatkalar artik kult valla hepimiz icin. Hatta birde kendinden yapiskanli farkli model ve genislikte vatkalar vardi, hani kazak veya bluz giyince icine yapistirilabilen. Yapiskanlilar icat edilmeden once (afedersiniz) sutyen askisi altina takilarak sabitlenirdi bunlar, ama kayar, kadinlar hababam elleriyle duzelterek komik olurlardi. “Hayirlamak” olarak anlattigin davranisa ise bayildim ve huzunlendim. Gercekten hayirli olsuna gidilirdi. Hey gidi hey. (Bu arada ay yok ben sana takildim, yoksa kizmadim elbette Hazancigim)
PEGGYcigim onceki postta tutmasaydin kendini ya. Vatkalardan ote evet saclar- aslan yelesi, senin deyiminle yolunmus, Yaz in deyimiyle krepe , TopluIgnenin deyimiyle tifilmis, benim aslan yelesi dedigim ve illa tepeden plastik renkli mashali (bakiniz Hulya-Ibo filmleri pls:)). Kim Wilde, Modern Talking e ek mesela Alphaville mi desem ben de:) Ama favorilerim elbette George (Micheal) ki o donemde kendisi Andy isimli kankasi ile WHAM diye bir grup idiler:) sonra Duran Duran- solisti Simon Le Bon, 99 luftballoons diyen alman abla... ve bak videomania yi sen de hatirlamissin.

TOPRAKveBENi aforoz edelim mi arkadaslar, kalkmis ben hatirlamiyorum ama annem soole giyinirdi diyor... hahahaha biz de aslinda kendimizden degil annemizden bahsediyoruz dunden beri ama hic bunu diyor muyuz??? Demiyoruz!! Musti yi hatirliyor- kedi cizgifilm eee bende hatirliyorum ne var bunda ! Ama benim favorim seker kiz Candy idi dersem fark ortaya cikacak galiba:)
Dedene Allah rahmet eylesin canim, benimki de o yillarda goctu.
YAZcigim benim, Allah seni ne yapsin, evet o ayak altindan gecmeli taytlari nasil hatirladin. Vallahi gecenlerde tasinirken ustunde etiketi duran ve Amerikadan aldigim bir tane buldum, yegenime ev esofmani yaparsin diye verdim, donup bakmadi bile:) ki ustelik Liz Claiborne marka idi. Bahsettigin saclar aslan yelesi – ki halen AHUUUUUTugba ablamiz kullaniyor gordugum kadariyla- ama yarasakollu bluzlar bu sene moda olmaya yada yapilmaya calisiliyor gibi sanki ne dersin. Ama yarım şalvar, tam şalvar diye 2 modeli hatirlamana ise koptum ben tamamen unutmusum – vallahi oyleydi-.

Asortikim Krebim 80 lerde diye anlattigin seyleri bilmeyen okusa valla seni dinazor ilan eder, simdilerde istanbulda mendil kadar bos toprak bırakilmamisken bugday tarlasi ne ola ki derler:( Bu arada Tokyolu amcalari ben de hatirladim valla.
GULFIcigimNARGuzelim, Baris Manco derken bana Adam Olacak Cocuk ve Pazar kahvalti saatlerini hatirlattin. 80lerdi degilmi onlarda- ispanak yiyor musun, disini fircaliyor musun? Ay sen de adeta ToprakveBen kadar Musti , Vikingler ve Baris Abi gibi oldun simdi oyle misin- 70ler sonumusun yani?
Ya Asortikim ne hizi, baksana motoru kapattim canta hazirlayip, oje tazeleyecegim yerde oturdum size yaziyorum- Kugu,theHızSeverAmaRolantiye Gecer. Gittigim yeri artik biliyorsun keske takilsan:)

Bething cigim olur kim tutar seni. Benide yemede icmede tutamazlar vallahi, Allahin izniyle donunce yediklerimi mi gorduklerimi mi anlatayim istersin? Ama commentini okurokumaz yarin unutmamak icin digicami ortaya cikarttim.
TOPLUIGNEcigim aaaa vallahi tozluklar vardi birde:) (bakiniz yine hulya avsar filmleri!) Fuar demissin, muzikaller demissin, tele-kutu hele, koptum. Cenk Koray’a Allah rahmet eylesin. Ama TRT korosundaki “mumyalar” anlatimin tek kelimeyle mukemmel idi – ki Levent Kirca skeclerinde cok islerdi degil mi:=)

Daha ne yazayim . son soz: Bugun ne guzel bir gundu:
1- Paldirkuldur seyahat plani yapti Kugu, candostunun yanina gidiyor yarin insallah.
2- Bugun sevdigim ve deger verdigim birinin dogum gunu, Nice saglikli mutlu yillar ona.

Ay ne cok yazdim ben bile yoruldum vallahi.
Kuguuboynu,the NostaljikLakLak

acicikolata dedi ki...

80'lerin filmi Flash Dance-muzigini nerde duysam durur dinlerdim manyak miydim neydim

kiyafet tabii ki benim orta birde(1986-87 sezonu) cumartesi gunu koro calismasina giderken giydigim ustume 3 beden bol devasa tişörtüm ve parlak turuncu füzo pantolonum(bilmeyenlere=tayt gibi ama ayaklarinin altindan bi lastik geciyor) bide kalbime kadar cekilmis ve pacalari 8-10 cm kivrilmiş taşlanmış kotum

Meltem dedi ki...

Ben de 80 lerin başında üniversitede olduğum için yazmazsam duramayacağım. Sinema sinema dolaşıp o yıllarda vizyona giren bütün filmleri seyrettiğim için aklıma film yıldızları ve sinemalar geldi daha çok. Brooke Shields ve Affedilmeyenler, Sophie Marcue(yazılışı böylemiydi?) Patlarsam yanarsın. Bambi nin Playboya soyunan ilk Türk olması, Konak Sineması, Taksimdeki Kristal büfe ve hamburger. Perran Kutmanın dizisi Perihan abla, spor ayakkabı deyince akla Esem sport gelirdi. Adidas filan yeni yeni duyulmaya başlamıştı. Kapalıçarşıda falan bulunurdu. Dallas ya dallası nasıl unutabiliriz arkadaşlar. 80 lerin kült dizisi. Yurtta bütün kızlar pazar akşamları kantine toplaşır dallası seyrederdik. Oturacak yer kalmazdı valla. Önceden yer kapardık. Daha hatırlayamadığımız neler var allah bilir. Bence hatırladıkça buraya gelip yazalım tekrar. O günleri hatırlamak da güzel.

KUGUU dedi ki...

Gayriİhtiyari haklisin o pantolonlarin adi füzo idi gercekten.
Sebnem bloguma hosgeldin oncelikle ve evet Dallas i nasil atlariz. Gel ve yazmaya dvm et. Bu arada bir arada dizileri hatirlayip yazsak sahiden. Simdinin hergunde 50 eski ve 50 de yeni baslayan dizisine karsilik eskiden tektuk dizi olurdu degil mi? Ay tutamayacagim kendimi veee diyecegim birascik: Kacak, Komiser Colombo, Petrocelli, Falconetti, Tatli Cadı, McMillianve Karisi,....
Bunları siyahbeyaz seyrediyorduk bir de:))

zeyno dedi ki...

Efendiim, şu abartılı biçimde taşlanmış kotlar mı desem, giymesi bir dert, çıkarması ayrı dert streç kotlar mı desem. Genç nüfusun ayaklı müzik seti haline gelmiş olması mı desem( Eline müzik setini alan , yanına da bir gurup oluşturur ve bangır bangır müzik dinleyerek gezinirlerdi)Çizgi filmlerden, uçan kaz vardı ben çok severdim, daha eskilere gidersem şeker kız kendi, arı maya..İbrahim Tatlıses-Hülya Avşar filmleri, mahallece piknikler, sarmalar, köfteler.. Kadınlar matinesi... Ooof iyice gittim ben....

ibeking dedi ki...

oldies but goldies gibi..ben bi düşünim bakiiim neler hatırlıcam....

zeyno dedi ki...

Kugucum, yine ben. 19 Mayıs tarihinin ayrıcalığını merak etmiştin. yazdım bloguma belki okumak istersin...

Adsız dedi ki...

tina turner,rob lowe,rocky,onyedi dergi,paten-buz pateni(penguen),matt delon,punk saç model(aslan başı,nena,nino da angelo,fame(solisti)wham,dobermanlar,jason onüçüncü gün,kedi kız,rambo,erol evgin,5yıl önce 10yılsonra,mfö,aerobik(TRT1),adile naşit ,şan tiyatrosu,ayşen gruda,akrabalardan amerika malları siparişi,video renkli televizyon,long play pionner music seti,alan persons projects,wham,michael jackson,shakın stevens,modern talking,kim wilde,debbie gibson.....

Adsız dedi ki...

johnny logan'in diger sarkisi "hold me now" olabilir mi??

Adsız dedi ki...

Milliyet'in cikarttigi "Hey" dergisi.. Ondan kesilip itinayla defterlere yapistirilan sarki sozleri.. Degis tontoooon, hopopop (bakalim bunu hatirlayan cikacak mi) cumartesi gunleri cizgi-sinemalar trt'den.. anneye yalvar cekirdek versin citlemek icin.. sonraa.. Flashdance- what a feeling.. Footloose.. take my breath away.. rocky serileri.. alphaville'in yanina opus da iyi gider yahu, Nena'nin 99 luft balloons'unu 99 red balloons olarak da soyledigini hatirladim bir de.. Dizilerden Calikusu.. Aydan sener'e asik oldugum dizi.. cok sonralari seyrettim de, bi halta benzemiyormus yahu :)
tecavuzcu coskun :) nuri alco, o zamanlarin jonlerinden.. salih kirmizi diye bir adam vardi, ah belinda yeni cevrilmisti, fahriye ablayi sinemada seyretmistik ilk.. Cuneyt abimiz dunyayi kurtaran adam olmustu, bir de simdinin freze tezgahlarindan daha sade bir tasarimla bizimkiler turis ömer'i uzaya göndermislerdi, uzaydakilerin tek gidasi tuz muydu neydi yalanip duruyolardi filan (Bu yetmisler olabilir).

Nat nat nat, cokonat.. Elmorcuuum (bu da 70'lerdi sanirim) yöneticimiz uyuyor muuuuuu!(hatta bu reklami tekrar yayinladilar yenilerde)
Altinyildiz'in temali reklami.. inanilmaz guzeldi, siyah beyaz; kumas, bir küre, bir guvercinle oyle guzel anlatmislardi ki..

ajda pekkan daha yüzünü gerdirmeye baslamamisti.. bülent ablamiz henuz yeni abla olmustu.. Zeki Müren henüz Paşa olmamisti.. Bülent Özveren "bir kelime bir işlem" i sunuyordu trt'de.. o zamanlar biri ikisi ucu yok, tek bir kanalimiz var.. yayin kesilince de necefli masrapayi bol bol gorurduk..

Peheeyyyy nerelerden nerelere.. ne diyim ben simdi..

Bir maniniz yoksa annemler size gelecek - Ayfer Tunc, 1970'lerden itibaren turk aliskanliklari.. Yapi Kredi Yayinlarindan.. Mutlaka okunasi bir kitap..

KUGUU dedi ki...

Az once evime ulastim tatilden. Serde genclik var(!!) ama azicik yoruldum donus yolunda yine de. Benim sabit uzun sureli oturmam pek mumkun degil de:)) Yani yol degil oturmak beni yordu anlayacaginiz!

Sevgili Zeyno, Ibeking, Lisya ve Yumurcak ne guzel seyler hatirlamissiniz sizlerde.

80ler konusu hic bitmez degil mi...

Kuguboynu,theYorgun AmaMutlu

ps: Zeyno geliyorum hemen bloguna okumaya 19mayisin ne oldugunu.

*guru* Banu dedi ki...

Selamm.. sayenizde ben de sobelendim ve '80 ler ile ilgili birşeyler yazdım kendi bloguma :)) Güzel bir nostalji oldu... keşke o günlere dönebilsekkkkkkk

"yaşamışız" be yawsss!!!!