Çarşamba, Mayıs 03, 2006

BALKONUM GUM'DU, GSUM OLDU !

BALKONUM GUM OLDU

BU sabah ben ne oldum??
Inanamiyorum ama yeniden teyze, buyukanne, the malik/owner.... bilemiyorum ne denir ama bu sabah ben YUPPIIII oldum:))

Bilenleriniz vardir, sanirim 1hafta 10 gundur internette bir kartalin yuvasi canli yayinda dolasiyor, yumurtlamis butun dunya verilen linkten sesli olarak onu izliyor. Hatta bugun ben benim olayi anlatirken onu ornek verdigimde gecen hafta Amerikadan gelen kuzenim(30kusur yildir orada yasiyor) aaa o siteyi bende izliyordum burada birturlu acamadim dedi. Neyse iste boyle bir site var, yegenlerimin dahi izledigi ama, AMA ve daha buyuk AMAAAAA ....
ben 3 haftadan fazla zamandir bunu zaten birkac metre otemde “canli-heyecanli-kanli-merakli” taze taze izliyorum!!!

Takip edenleriniz bilir ben mustakil evimden bu sehir ici apartman dairesine tasinali birkac ay oluyor. Ilk basta inanamadim, biz insanlar bu kadar mi sehirdeki KUMRUlari evsiz yurtsuz biraktikda onlar balkonlara bu denli dadanmis oldum??? Bazi balkonlara naylon torba bagliyorlar kuslar hishirtiya gelmesin diye, nafile. Itınayla her hafta benim kadin temizliyor, onlar michiyor, kush gribi patlak verdi benim kadin aldigim uzayli aksesuarlari ile balkona cikiyor (ona kalsa yemeniyi burnuna kapatip supuruyordu ben dumur olmustum) , nafile aksamina onlar yine geliyor. Ustelik ilginctir sadece 1 CIFT kumru, AYNI cift kumru.... hayir "kumru"nun hayatimda apayribir yeri de vardir - belki baska post konusu olur:)))) OLALALA ASK. kiyamiyorum ama pislige de dayanamiyorum.

Bu arada antiparantez belirtmeliyimki benim omrumde asla "balkon kulturum" olmadi, balkonda cicek yetistiren oturan mangal yakan ve ihtiyac duyan bir aile de olmadik biz, ama temiz gorunmeli. Heleki bu yeni evimde balkonum bilgisayarimin yanindaki kapida, tul perdesiz acik:)) Canlı kanli seyretmem bundan iste:)) Benim eski evimde de sigirciklar yuva yapardi cati katima, aman ne sikayet ederdim isyerine gittigimde, hava atmak icin degil vallahi ama herkes araba sehir gurultusu ile uyanirken her sabahin korunde kargalardan bile once!! bunlarin cikcikleriyle uyanmak pek zor oluyor diye...:)

Lakin burada bunlarin sesi yok pisligi var, bir aksam kapiciya sordum (beni gorebildigi nadir aksamlardan birinde-- uzatalim mevzuuu gevezelik olsun----> kapida cop gormediginde her aksam zili calma ben cop olursa koyarim dedim 1 ayin sonunda dayanamayip, o da haftada bir hemen hemen cikiyor zaten:)) Iste ona sordum millet ne yapiyor bu kus istilasi ile diye. O da cevap verdi kimse basedemedi balkonlarinda... Makus talih dursun bakalim dedim ben de ... Ohhho bu arada cok acik verdik hakkimizda, TAZE TEYZE olmama donmeye calisayim ben:)

Shu bizim kumrular derken 3 hafta kadar once yeniden basladilar yuva yapmaya, erkek birer birer agziyla tek dal tasiyor, gormelisiniz (belgesel lezzetini!) , disi ustune oturuyor. Bunlar dedim yumurtlayacaklar Fatma acma kapiyi artik balkona cikma yikama! sadece seyredelim. Balkonum GUM oldu bu surede, GUBRE URETIM MERKEZI yani:))) Olsun, ben PC basindayken onlar hemen yanimda canli canli, baska hicbir kumru gelemiyor balkona, bazan donusumlu oturuyorlar yuvaya disi ve erkek, 3 hafta once bir yumurta oldu minicik, derken 2 gun sonra bir yumurta daha oldu bu azmandi, hep ustlerindeler, bu izledigim canli yayinda(!) farkettimki kucuklugumden beri kuslar poposu ile kuluckaya yatar sanirken aslinda anne onden geliyor yumurtalara dogru ve gogsunun altina aliyor onlari caniiiiim ya...
Sonra anne pislendi yoruldu, kim oturabilir ki zaten gunlerce kimildamadan, yagmurlar basladi bu arada balkonun yagmur alan kosesine meger yapmislar hay Allahim aklim onlarda. Bilene sormustum 2 haftada kuluckadan cikar demisti ama 3 hafta oldu ben paniklerde iken BU SABAHHHHHHH bu sabah uyaninca onlara gunaydin demek icin geldigimde anne balkonda (ucmadan uzaklasmadan) jogging yapmaya kalkmis ve ve veeeeeeeee BIR YAVRU KUMRUmuz var...heyooo ... ben simdi ne oldum, bununda teyzesi olayim mi:))

Diger yumurta duruyor, bilen arkadasim demistiki ayni anda dogmazlar birbirlerini yememek icin(?). Bekliyorum ikinciyi adini simdiden NAZLi koydum onun zira o dogmayan yani ilk kucuk olan yumurta idi bu kirilan ise AZMAN buyuk yumurta cussesi de oole. Bu aksam isten gelince hemen balkon camina yapistim, birden anne ve baba sagdan soldan hemen yuvaya dogru yuruduler, beni hissedip korktular galiba. Oysa ben acip yem ekmek falan birakmak istiyorum ama urkuturum diye korkuyordum demek hakliymisim. O halde birakayim onlar dogada uyumlu islerini gorsunler ben onlara ev sahibi pozunda uzaktan yardimci olayim seveyim sadece....
Canli kanli heyecanli yuva- dogum belgeselimiz....

BALKONUM GUM DEGIL, “GSUM”OLDU- GUBRE SEVGI URETIM MERKEZI

Kuguboynu:)

4 yorum:

ucusanlar dedi ki...

Sendeki bu sense of humour'a hayranlıkla bakıyorum.

Çok yalın ve samîmi bir dilin var.

Demek ki mutluluk taa Amerika'da değil, burnumuzun dibindeymiş.

Görebilene...

crystalsdreams dedi ki...

ben de bayılıyorum kuğucan sana:)
biyoniime daha çok bayılsam da senin de yerin fena diil ha:)
yeğenlerin de hayırlı olsun, bilirim o kuluçka heyecanını,benim muhabbetler de yavrularken pek bi kıpır kıpırdık:)
nazlının doğumunu da kutlialım burdan İnşallah:)
sevgiler bisden size efenim:)

Yaz dedi ki...

Bizim çatıda da yuva yapıyor kuşlar. Eve girdiğimizi duydukları anda başlıyorlar cikcik lere. Bizim sesimizi bastırıyorlar :) Sonra arpa bey bi gürlüyo onlara heyyytt susun üleynn diye :) hepsi birden susuyo :) çok tatlılar ama bayılıyorum ben onlara.

KUGUU dedi ki...

Ucusanlar tesekkur ederim, o senin iyi gorusun. CrystaCHcigim Nazli bebegi de Azmani da birlikte ucururuz insallah.
YazBitmesincigim ben ArpaBey gibi gurleyemem ki:)
ve Tatlicadi Ipekcigim geldigine sevindim, arayi cok acma olur mu? 3 gun olmustu galiba! Blogunda da yeni yazi gormedim. Teyzen merak ediyor bak:))
Kuguboynu:))