Pazar, Aralık 17, 2006

NATIRUS HAMAMUS :)

Bugun birkac ay once baska bir sehire tasinmis olan arkadasim geldi. Hani su gecenlerde de yazmistim birlikte keyifle "salat de la Kuguu" yapip yedigim arkadasim, iste o geldi. Oglene dogru ikimizde uyanip, ilk uyanan digerini arayip, kahvalti icin bulustuk, birikmis haber alisverisinden sonra onun tam 1 yildir beni goturmeye calistigi, kendisi buradayken yillardir her ay minimum 1 kez, bazen 2 kez gittigini soyledigi gecen seneden beri beni de goturmeye ugrastigi ama benim hep davetlerinden israrla kactigim, huyumu bildigi icin artik israr edip beni kasmadigi ama bu nedenden belkide bu sabah telefonda gelmisken gitmek istedigini soylediginde kendisine peki tamam dedigim, kiyamadigim, onunla olmak icin gittigim .... (bitmeyen cumle oldu yine) ..... yeri tahmin edemezsiniz demeyecgm. Baslik son derece acik cunku:))

Uzun uzun mu anlatayim, yoksa kisaca "Ben boyle bir yer gormedim- hayal bile edemezdim" mi diyeyim:))

Once ne alacagim yanima kizim oldum. O saydi, ben canta hazirladim, bikinimi buldum pareo bile aldim pestemal niyetine:) Heyecanlandim birde. Ve gittik. Hic abartmiyorum iceri girdigimiz anda SOK SOK SOK oldum:) Daha hamamin lobisinde iken (oraya ne denir ne bileyim ben lobi dedim siz anlayin lutfen) yuvalarindan ugrayan gozlerime flaster yapistirdim, dusmesinler diye. Ya kimse oyle bikini mayo falan giymiyor. Resmen Aborijinlerin veya bir Afrika kabilesinin ortasina dusmus gibi hissettim kendimi. Teyzeleriiiiiiiiiiiim benim:)))

Sonra bize bir anahtar ve oda verdiler. Gittik soyunduk.. desem soylemesi ayip olacak, degistik diyeyim bari. Kirmizi bikinimle ten rengi ortama cok aykiri olmadigimi umdugum hamam kismina girdik sonra. Lakin ilk once sicaktan nefes alamadim. Ay dedim ben katlanamam buraya, ama arkadasim N emin adimlarla ilerledi, urkek pesinden elinde bohcasi niyetine sampuanlar kremler lifler vslerin oldugu bendeniz.. Bir kurna basi bulduk, o yikadi oturmamiz icin once ben ayakta dikilirken sonra oturduk:) actik muslugu. Buram buram terledim, bir sure sonra sadece soguk su muslugunu acar oldum bir nefes gibi geliyordu cunku:)

Ya uzun uzun anlatmayacagim ama apayri bir kultur gordum ben bugun. Apayri. Her yastan teyze, her yastan kadin, her ebatta olculer gordum, silikon ameliyat izleri bile gordum. Hicbirinin hicbir cekinceleri yoktu. Cok ilginc bir deneyimdi. Kese yaptirdim, masaj yaptirdim. Natir icin sira kavgasi cikartan 3 kadin izledim, ayagimin dibine oturan bir teyzeden ayagimi kurtarmaya calistim, disari lobide gercekten kofte borek ile sofra kuranlari ve yiyenleri gordum, canim rahmetli Adile Nasitin bir filmden kulagini cinlattim (Sener Senli Sefer bey miydi?), peki ben bir portakal suyu iceyim lutfen dedim, sonra tum kadinlarin rahat rahat herseyi, ev halini vs anlattiklarini duydum, surami kese kapti beni de kapmis diyenlere sordum o ne demek, anlattilar gostererek kirmiziliklarini-her nerdeyse:)- keseden mi keseciden mi oluyor dedim, kadin suratima bakti- kaldi, arkadasim N. benim icin o ilk defa geliyor da dedi, ben de guya ortaligi duzeltme adina gaf ustu gaf yaparak annem bizi de kucukken mutlaka keselerdi ama en son kac yil once kese yaptigimi hatirlamiyorum bile dedim, kadin yine bana bakakaldi ki arkadasim N havlusunun beyaz olmadigindan bahsederek konuyu dagitti, ben kabine giyinmeye kactim, N. evden getirdigi meyveleri yememiz icin israr etti ben yok dedim:), uzun saclarimi tam olarak kurutmadan ciktik.

Oradakilere kese kullanmam, ama gecen bir dergide okudum David Beckham(*) da benimle ayni body banyo fircasini kullaniyormus aslinda body shoptan alinma kaktus killi biliyormusunuz demedim.... ((*)= bu adam ve karisindan hic haz almam, konumuz sapmasin)

Ama eglendim ben:))) Hem de cok , birde tenim yumusacik mi oldu bana mi oyle geliyor:))

Kuguu,theAkcaPakca:)

15 yorum:

Adsız dedi ki...

eh sihhatler olsun, ne diyelim...

renkler dedi ki...

Hamam mı dedin? Tabiki de bununla ilgili konuşacaklarım var: Çocukken anneannemin yanına Niğde2ya giderdik sık sık. Oraya her gidişimizde bi hamam giderdik mutlaka, sanki başka şehirde yokmuş gibi. Ama kalabalık gidilirdi tabi, çoluk çocuk. İlk gidişimizde ben de şok olmuştum çünkü benim gibi saf, salak büyütülmüş bir hanım evladı için çıplak kadınların çekinmeden uluorta dolaşmaları dumur bir olaydı. Hatta gözlerime inanamayıp "anne bunlar çıplak ama" demiştim.

Neyse biz büyüdük ve kirlenen dünyaya inat bir daha hamama mamama gitmedim. Ben zaten kalamam öyle boğucu, sıcak, kapalı ortamlarda ve seni de düşünemiyorum. Bir kere termal hamama gitmiştim, sıcak havuz biraz beni oyalamıştı. Zaten 3 kız gecenin bir yarısı kaldığımız otelin hamamına gittiğimiz için kimse de yoktu, keyifliydi. Ama arada bir soğukluğa gidip nefes alıyordum. Ama gerçekten çok rahatlattı. Bebek gibi uyumuştum valla...

Yaz dedi ki...

Akça pakça Kuğuucm benim :) aborjin teyzeler ha :)) çok güldüm yahu. Annem ben küçükken hamama çok gittiğimizi söylüyor ama ne hikmetse hiçbirini hatırlamıyorum. O küçümen yaşımda, orada gördüklerimden sonraki yaşadığım travmadan dolayı beynim zihnimden silmiş olabilir hamam anılarını :)) ama havuzu için gittiğim otelin hamamına girmiştim bir kaç kez. Bana göre değil aslında ama rahatlatıcı etkisi olduğu kesin. Sıhhatler olsun canım :)

Ayçiçeği dedi ki...

Sıhhatler olsun kuğu'cum. İtraf.com olayına gireyim, ben de bugüne kadar hiç hamama gitmedim. Eminim hoş bir deneyim olmuştur.
Ama bak olmadı şimdi:( Hazır arkadaşın meyve hazırlamışken, 1-2 tane yiyiverseydin:)

birten dedi ki...

:))))) cok güldügümü söylemek istedrim ilk öncelikle:)) sonracigima ben hic hamama gitmedigimi söylemek isterim, utanarak:(((
kugum ya ben sanirdimki böyle sohbetler genellikle kuaförlerde yapilir, ama degilmis hamadada yapilirmis hemde en can alicisindan:)) bende bir kere böyle iki kisi konusmanin ortasinda yanimda benide birden icine katarak yani bana bakarak konusurlarken olaya hakim olamadigim icin birden_ senin kocan ne yaptiki orda diye sormustum ve arkadasimda zavallim düzeltmek zorunda kaldi:)) ama bende sonra kendi kendimi yedim, ya banami kalmis sanki sormak..

enne dedi ki...

Okurken bile daraldım, o boğucu sıcak ve nemli havayı soludum sanki:) hamama hiç dayanamıyorum ben. Enn fazla termal havuz ki o bile çok nemli olursa daralıyorum hemen. Bu sıralarda tekrar hamam gitmeyi istiyorum ama, bir daha denemek için. Bir de hamaların çok da temiz olmadıklarını ve sıcakta yaşayan bakteriler olabileceğini okumuştum bir yerlerde, bu yüzden de biraz çekiniyorum tekrar gitmeye.

ceyda'nın tükkanı dedi ki...

Hangisine gittiniz bilmiyorum ama gecen ay beni de zorla canım ortagım ve okuldan arkadaşı kaptı götürdü. İlk girdiğimde aynı şeyleri hissettim:)))) Hatta lobi dediğin yerde bize kahve falı bile bakan çıktı:) Okurken yazını yaşadıklarımı hatırlayıp çok güldüm:) Haftaiçi sabah gittiğimiz halde bir sürü kişi vardı ama gerçekten de ben çok dinlenmiş ve de akça pakça hissetmiştim:))

KUGUU dedi ki...

R2 tsekkur ederim:)
RENKLERcgm aynen tahmin ettigin gibi benim icin orada kalmak cok zordu:) Sogukluk denilen yer neresi- benim lobi dedigim yer mi acaba?:) Aman hamam kulturum bu kadarla kalsa yeter bana canim. Bu arada ben saunayada kendimi yillardir hic girer dusunemezken kalkip kendimi hamamda buldum. Ama cok ilginc bir deneyim oldu:)) tatilkoylerinde girdigimiz hamam hic benzemiyordu, sanki gecen yuzyildan kalmis gibiydi burasi.
YAZcgm hakli olabilirsin, kesin senin hafizan silmistir:)) hic sasirmam buna. Eskiden masallarda kokrutucu kahramanlar tasvir edilirdi ya dev falan gibi, eh burada da yok yoktu:)) Cocuk aklinla iyice korkmussundur vallahi inanilir.
AYCICEGIcgm aaaa ben toptan unuttum o meyve olayini, yine porsudu gitti hersey evde:))
BIRTENcgm bana cok ilginc geliyor vallahi insanlarin -hele hic tanimadaiklari ile- bu kadar rahat ve futursuz konusabiliyor olmalari. Hamami belki ileride ama dogumdan cooook sonra (ne olur ne olmaz bakteri makteri risk olmasin) birkere denemelisin sen de:)
CEYDAcgm kahve fali da ambiyansa ilginclik katarmis. Ama degisik bir ortam degil mi ve muptelasi dolu meger bizim haberimz yokken. Gittigim yeri bulmam soz konusu bile degil, arkadasim N birdaha geldiginde beni yine goturecekmis- donus yolunda oyle dedi:)

nes-kafe dedi ki...

ben darlanırım öyle sıcak ve buharlı yerlerde. bi kere gidip kapısından girememiştim. iyi dayanmışsın akça pakça olmusşun güle güle kirlen :)

KUGUU dedi ki...

NEScgm vallahi zordu, ben inanamadim ordaki insanlara. Hele natir hanima pek acidim dayanamayip sordum siz ne zamandir buradasiniz bugun dedim- sabah 9dan beri dediginde, kucuk dilimi yutmus olmaliyim ki baska soru soramadim.

bething* dedi ki...

oohhh aklanip paklandin yani..beni de arkadsim goturmek istiyo..bizde gitcez bilare :) borek muhabbeti iyiymis hahahah!
aslinda arada bir gidip olu derilerden kurtulmak lazim di mi?

Jilfeym dedi ki...

: ))
akçapakça olmuşsundur

KUGUU dedi ki...

BETHINGcgm cidden insan en az bir kere denemeli sahiden belkide. Inan Pinky-white oluyor orada herkes:))Yakisir sana. Ama boreklere yaklasmayin sakin. Gidinca yaz bana lutfen:)
GULFIcgm valla komik ama aynen oyle oluyor insan.

nilly dedi ki...

Bende hamam deneyimi yasamadim. Merak ediyorum. Dun bir yerde yemek yerken bir brodurde Turkish Bath yaziyordu otelin aciklamalarinda. Cok gidesim geldi ama Bend dnen baska bir sehirde. 4 saat filan suruyor. Dondugumde bir hamam keyfi yapmak istiyorum, bakalim benim deneyimler nasil olacak.

KUGUU dedi ki...

NILLY cgm herkes bir kez meger denemeliymis bunu diyebilirim sana (artik bu 2 gunluk taze tecrubemle!!) Ama tatil koyu, otel hamami falan yani turistik hamamlari dgl, bizzat semt hamami- tarihi gercek hamam falan dene derim ben!!!