Perşembe, Aralık 28, 2006

BAYRAM GELMIS, GELIYOR

Ne guzeldi cocuklugum/uz/daki bayramlar:))
Harcliklar
mendiller
maytaplar-catapatlar
ev baklavalari
likorler
cikolatalar.

Belli bir yasa gelince ergenlikten mi nedir sen gezmek istemezsin artik kapi kapi, seni 2.-3. gun anne-baba bazen giderken peki diyip sizi evde birakir, bu sefer hatrinizi sayip sevip size gelenlere annenler yokken kapinizi acarsin. Gorgumuzle agirlamaya calisirdik gelen buyuk misafirleri- cikolata, kolonya, baklava, likor ve turk kahvesi sirayla:))

Canim annem bayramin hergunune cocuklugumda ayri bir yeni kiyafet giydirirdi bize.

Bayram sabahi babam namaza gidince o gelmeden bizi de uyandirir hazirlar, o gelince sirayla el operdik, once babamin elini, sonra annemin, sonra ablamin ve kendimize ilk cikolatamizi tutardik agzimiz tatli olsun diye. Sonra babamla ben kurbanimizi kestirmeye ve eve getirmeye giderdik. Gelince annecigim elleriyle etleri 7 kapiya ayirirdi, bir yandan da tencerede bize kavurma yapmaya baslardi. Ben o lezzette hic yemedim baska yerde, yermiyim veya ben yapabilir miyim onu da bilmiyorum zaten.

Gecen seneye kadar.

Artik yillardir ben bayram harcligi almiyorum, ama veriyorum yegenlerime vs.
Buyudum de iyi mi oldu.
Ben yine isterdim cocuk olmayi.
Annemle babamin kucuk kizi olmayi.

Babamin yaninda, o namazdan gelince kurban kesilirken kasapla ona yardim etmek icin cirpinmaya can atardim, cok kucuklugumden beri, hatirladigimdan beri daima hep yanindayim ya da o beni yanindan ayirmazdi- ama ablamin hic istedigini geldigini hatirlamiyorum oysa, demekki benmisim ayrilmayan yanindan babacigimin, su anda verseler bana geri o gunlerimi... Alnimiza bir parmak kan calinirken. (merak edene not: Oysa son yillarda artik kurban kesilirken bakamaz ve yiyemez de oldum o ayri konu.)

Is hayatima basladigim ilk seneden itibaren her sene Allahimin izniyle kendime kurban kestim, son yillarda ise artik THK veya Mehmetcik Vakfi derken ilk kez gecen sene kesmedim artik kesmeyecegm- kararim boyle. O parayi nakit birine/birilerine vermekten yanayim, ben artik oyle yapiyorum Allah kabul ederse. Hem artik evimizde kurban bayrami sabahi adetimiz olan o kocaman guzelim kavurma sofrasini kuracak kimse yokki. Ne guzel yapardin ANNEM. Bayramlariminda tadi yok artik. Anlami da. Hepsi siradan.

Kuguboynu,theIsteBoole

11 yorum:

Nasıl geçti habersiz... dedi ki...

hıımmm, bu konu ile ilgili bir yazı yazacağım.:(

bugün bana bir uğramayı unutma olurmu?
aa alttaki yazıyı da okursan sevinirim.
öpücükler.

HAVUZ İNŞAATINA BAŞLADIM ,HABERİN OLSUN. :)))

kurunane dedi ki...

çok güzel anlatmışsın, çok duygulandım, gözlerim bile doldu...

üzgünüm ama kuğu'cum asla annenin yaptığı kadar güzel kavurma yapamayacaksın. annelerin yaptığı yemeklerin tadını kimse yakalayamaz. bende çocukken annemin yaptığı kuru fasülyenin dolmanın tadını hiç yakalayamıyorum... şimdiden bayramın kutlu olsun :)

renkler dedi ki...

Canımmmm, anneciğin belki bu sene sana kavurma yapamayacak ama inan o manevş anlamda hep yanında olacak. Allah huzur içinde yatırsın.

O kurban etinin tadını ben de hiç unutamam. Bize de ciciannem yapardı, ama o kadar büyük miktarda eti birden kavururdu ki. Çünkü çok kalabalık olurduk ve koca tepsi ile sofraya gelirdi, hepimiz o tepsiden yerdik. Ben et sevmeyen biri olarak o tada bayılırdım. Çocukluktan mı, kalabalık sofraya oturmanın verdiği huzurdan mı, o etin kutsallığından mı bilmem cidden o lezzet bir başkaydı. Yıllar sonra kendim yaptım çekirdek aileme ama aynı tad yoktu tabi. Bir daha da hiç yapmadım. Artık yemiyorum da hiç...

Harçlıklar ise başka alemdi dimi. Hani mendile para konurdu. Şimdi o mutluluk devam etsin diye kuzenlerin çocuklarına, eşimin yeğenine bol harçlık veriyoruz. Onlar da kimin ne verdiğini önceden kestirdikleri için biz gidince ekstra mutlu oluyorlar:-)

Nasıl geçti habersiz... dedi ki...

Kuğucum o yazıyı inş.yarın yazacağım ama bugünkü yazım da bu geceden itibaren çok kıymetli geceler olduğu Hadis-i Şeriflerle anlattım ya. hepimiz dualar filan edebilelim diye.Bugünkünü onun için demiştim.

ve alttaki kurban yazımda yarınki yazı ile bağlantılı.:)

Hoşçakal bahçemin güzel kuğusu.

Ayçiçeği dedi ki...

Kuğucum, duygulanmışsın sen yine. Huzur içinde yatsın anneciğin. Annelerimizin yaptıklarının yerini hiçbir şey tutamaz zaten.

Philips marka narenciyeden çok memnunum, ufacık, pratik, her yere sığıyor. İki parça ve de kolay yıkanıyor. Yıllarca da kullanıyorum. Hala almadıysan, ona da bir bak.

ceyda'nın tükkanı dedi ki...

Canım benim nasıl duygulu yazmışsın. Özellikle böyle zamanlarda daha çok yanında olmak istiyor insan özlediklerinin ama annen hep seninle...

Senin de yeğenlerin var ve bu sene sen de onlara mendil içinde harçlık verebilirsin:)) Ne dersin.

gazel vakti dedi ki...

Çok dokunaklı olmuş bu postun.Okuyan herkes duygulanmış sanırım.Birden çocukluğumun güzel bayramlarını hatırladım.

Kuğum Allah başımızdan eksik etmesin annemin kavurması başka oluyo. Hatta salatası bile. Anne lezzetini hala yaşıyo olmak çok güzel.Herkese eski bayram tadları diliyorum.

nes-kafe dedi ki...

eskiden daha heyecanlıydım bende bayram gelecek diye ama artık o kadar diilim.
son bikaç yıldır ise bayram ziyaretlerine çok önem verir oldum. oysa eskiden çok sıkılırdım. insanlar hayattayken gönüllerini almanın önemini kavradım sanırım. bol bol ziyaretle geçiriyorum artık güzelde oluyor :)
kurban kesme olayında bende hiç bakamam dayanamam ama yapılması gerekiyor diye düşünüyorum canım yaa. bu derneklere bağışlamaktan yanayım bende. ama senin adına kesilmesi lazım yoksa senin verdiğin para sadaka oluyor ki onuda her zaman veriyorsundur zaten. Ben hayvanlarla aram çok iyi olmamasına rağmen hiçbirne böceğe bile kıyamam. biz bu kadar merhametliyken Allah'ın merhametini düşün. Rabbim kötü bir iş olsa bunu istemezdi bizden dimi canım. Hani kızılayındı sanırım. Reklamında diyor ya. İlk kurban bir insanın hayatını kurtardı diye. Senin bağışladığın kurban 3-4 ailenin sevinci olacak inşallah. Bende Allah nasip ederse babası olmayan ailelere dağıtmaya çalışacağım. Neyse canım çok uzattım. Hakkını helal et.

Yinede sen bilirsin :)

KUGUU dedi ki...

Yukarida commenti olan Sevgili Dostlar hepinize tek tek tesekkur ederim.
Gercekten hayatta olanlarimizin kiymetini bilip daha cok sarilmali ve ziyaret etmeliyiz onlari.
Kurban konusunda kafam karisti, benimki sadaka mi oluyor bu durumda yani?
Hepinizi bu seferlik ayri ayri cvplamadigim icin mazur gorur musunuz beni lutfen.
Kuguboynu

(ps: Aycicegi daha bulup alamadim, philipsde bakayim- sagol)

KUGUU dedi ki...

Herkesin annesine hayirli saglikli uzun omurler diliyorum, benim icin de bayram sabahi bir kez fazla sarilin ve elinden opun annelerinizin.

nilly dedi ki...

Bugun bbayram erken kalkin cocuklar giyelim en guzel giysimiziiiii... diye cinlardi o sarki kulaklarimizda. Komsulara et dagitma servisi hep biz cocuklara kalirdi, arka bahcelerde kurbanlar kesilir, konukomsu orada olunurdu... hem bizlerin yasi geciyor o bayram havasina giremiyoruz, hemde bayramlar eskisi gibi degil mi. Iyi seneler, iyi bayramlar kugucum.