Pazartesi, Haziran 19, 2006

IYI KI TEYZEYIM:))

Sira sira mezuniyet torenleri ile geciyor son gunlerde cok sukur zaman. Yillardir kuzuma, onu bayacak kereler anlattigim hikaye : sen ucaktan indin, annen seni kucagima verdi, bembeyaz uzun dantel bir elbisen ve basinda beyaz dantel sac bandin vardi ama kafan keldi sen miniciktin, Cok guzel gozlerin ve gulusun vardi. Gumrukteki memurlar bana peki onlarin pasaport kontrolunu beklemeden hadi tamam siz girin iceri olsun dediler kostum iceri.
4 ayliktin.
Annen kucagima seni verdi,
seni kucagima aldim,
tek kolumda yatarken sen,
basin dirsegimin icinde dururken popon avucumdaydi,
iste o kadar miniciktin bebegim.....:))

Offff teyze yaaaaa.....dersin ya bebegim:))
Eee bayilsanda hep dinleyeceksin bu hikayeyi, kacyasina gelirsen gel.
Teyzen ile ilk komik sarkinizda dansedip herkesi guldurusunuz: “onun arabasi var guzel mi guzel” diyen, ilk sakiz cignerken balon patlatmayi ogreten teyzemdir benim, ilk ayakkabimin bagciklarini baglamayi ogreten teyzemdir, ilk kez catal bicak kullanmayi ogreten teyzemdir, teyzem ve ben.... teyzem benim.......
Kolay degil cunkuuuuu Teyzesinin kuzususun sen, biricigimsin sen..... IlkGozagrim birtanemsin sen.....
Simdi boyun boyuma geldi- 1 cm fark kalmis aramizda sadece dun oyle dedin; ayak numaran ise beni geceli 2 yil oluyor galiba!! Cok kibarsin, cok agirbaslisin, butun hocalarin ve taniyanlarin soyledikleri ne kadar hanimefendi oldugun. Evde de disarida da daima sessiz ve munis ama fazlasiyla icli ve herkes icin cok ince dusuncelisin bebegim. SEN BIRTANESIN!

Cumartesi sabahi mezuniyet torenine gittik (8.sinif- ilkokul diyemiyorum buna alisamadim, bal gibi ortaokul iste). Eminim “anneannen” de oradaydi. Bir an agladim, ne kadar tutmaya calissamda kendimi, cantamda selpak yok sanip panik oldum, galiba o yaslar anneannen yerine benden akanlardi.

Gunun kalaninda mezuniyet cayindan sonra yine bana gelmek istedin aksam, ciktik kendimize bir suru film aldik, yiyeceklerimizi aldik, salonun ortasina piknik ortusu serip, mumlarimizi yakip ne keyifle basbasa film izledik. Gece defalarca oksurugume teyze su getireyim mi, teyze doktora gitsene demenle gozumu yasartın, buyumuste benim onu dusunmem gibi o beni dusunur olmus bile diye. (Zaten son gunlerim pek fazla sentimental geciyor benim nedense 1 haftadir- aglamaya hazir geziyor gibi gorundugumun farkindayim yazdiklarimdan, ama siz gormezden gelin pls.) (bu arada oksurugum artti nedense).

Pazar sabahi uyaninca babama/dedemize hediyesini verip elini opmeye gittik. Sonra da kucugum (2. yegenimi) de uykusundan uyandirip alip iki kizimla beraber cimenler ustunde acik havada brunch yapmaya gittik, yeni bir yer bulduk ve cok mutlu olduk. Servis kotu idi ama ortam guzeldi. Tabi orada bizim ufakligin karni doyunca tutturmasi ile ben dusundugum gazete cay keyfimi yapamadan kalktik ve Mall’a gidip alisverise basladik Kizlarim ile. Ne isteseler alan bir teyze bulsam bende istereeem vallahi. Ama o kadar tatlilarki teyze ne olur sende al diye diye, kendime ninewest ten bir ayakkabi aldim ki ustelik bana gore numarasi bile yoktu, 37.5 numara buyuk ayakkabi aldim, almis olmak icin. Yaaa ben kac yil once kendime demedim mi birdaha asla buradan ayakkabi almayacagm bana uymuyor sert ve rahatsiz geliyor dememe ragmen yegenlerin baskisi ile hemde buyuk numara bir acik ayakkabi aldim. Size de olur mu bu alma moduna girdimi beyninizin kapanip gozunuzun gormemesi? Bana valla frequently olur:)) daha alip ayagimda otoparka giderken feci gelmisti ama dayanarak bugunde ise giydim o ayakkabiyi ama ayagi 37.5 olana hediye edebilirim vallahi:) Oradan canta alin ama ayakkabi almayin pls.

Sonra bugun karne gunu!! Kizlarim ikisi de karne aldilar. Ben de bu aksam onlari yeniden kutlama yemegine cikardim. Yeni acilan bir restauranta gittik ki, oturdugumuz andan kalkana kadar ambiyansina vurulduk, bahcesi yiyecekleri herseyi cok guzeldi. Ucumuzde cok memnun kaldik. Birara uzaklardan havai fisek gosterisine de sahit olduk, keyfimize keyif katildi. Donuste ev icin bu aksamin onlara TV karsisi extra dondurmalarini da alarak (ki orada kuplarini da yediler zaten) ve harcliklarini da vererek opuserek ayrildik. Ama ufaklik bu hafta gitmeden daha gorusecegiz ya teyzecgm haftaicinde dedi. Olssssssuuuun ben caktirmadan iyice yumuldum kizlarima birerbirer:) Allah herkesinkini bagislasin. Mashallah.
Kuguboynu, theTeyze:)

14 yorum:

birten dedi ki...

kugucum merhaba:)) bende teyzeyim, iki oglan teyzesi..biri 14, biri 12.. onlar benim cocuklarim ya!benim icin cok degerlidir..her hareketleri, her konusmalarina dikkat ederim ve mutluluk duyarim iyi seyler duyunca...teyze demeleri bile yetiyor galiba, bisey yaptirmaya!kendi aralarinda bana hediye alirlar,öyle sarilirlarki icten!
yazdiklarini okuyunca, demekki dedim teyzelik böyleymis tek ben böyle hissetmedigime göre:))
sevindirmek, mutluluklarini görmek,onlardan biseyler anlatmak beni dahada mutlu ediyor!
bende senin gibi diyorum iyiki teyzeyim:)))

KUGUU dedi ki...

Iste benden biri daha... Tek dglmisim demek BIRTENcgm) Ne guzel birsey bu teyzelik dgl mi:))) Hala,dayi,amcalik boyle dgl, onlar da kardes cocugu olsa bile:) Illa TEYZE ...bence...:)

birten dedi ki...

cevabim gelmiss:)) vallahi bencede illada teyze...dedimya teyzeeee diyince icime isliyor yaaaa sesleri sanki..
eee anne yarisiyiz dimi ama?
bazen ablama diyorum cocugum olsa onu bu kadar severmiyim diye, ablam diyorki olsun anlarsin cocugun...o zaman bunlari unutursun diyor..
ama tabiki ikiside apayridir ama simdi tek bildigim onlarin herseyim oldugudur.

KUGUU dedi ki...

Iste beni anlayabilecek birisi BIRTENN.
Teyze = anne yarisi kesinlikle:)) fazlasi vardir eksigi yoktur, bana ve beni taniyanlara gore:)) eminim senin oglanlarda senin icin teyzecik ayni seyi diyordur:)

birten dedi ki...

evett kugu,bana cok düskünler..beni biraz göremesinler hemen telefon gelir..bide bana öyle güzel sözler ederlerki!!benide severken prensesim, askim, canim, bitanem diye severler...yani gel beni ye diyorlar ya.. onlari sevmemek mümkünmü?? bide galiba dedigin gibi teyzelik bambaska!!
yaaa kugu onlari özledimmm...ama calisiyorum, görememde birazda uzakta oturuyorlar, ee napalim isten sonra belki görürüm. 45dk.lik yol:(( yazin coookkk hosuma gitti, simdi bikere daha okudum!!

Sardunya dedi ki...

ay kuğu
ağladım okurken
bana ne oluyorsa
özellikle anneannenin yerine ağladığı yerde ben de burda ağladım
öperim kuzuları
ne güzel bir teyzeydin sen kuğu ablaaaa

enne dedi ki...

Ben teyze olamayacağım ama halayım ben de. Hem de 6 yaşındaki bir oğlan hala'sı. "neyzep hala" diyor bana ve ben bayılıyorum. Abim oğlum doğrusunu söylesene diyor ama ben hiç istemiyorum, hep neyzep halası olmak istiyorum yeğenimin.
İnanın hala olmak da teyze olmak gibi, süper süper.

Yaz dedi ki...

Kuğuucum ne güzel yazmışsın son günlerde hissettiklerimi. Bende teyzeyim hemde küçük yaşta teyze oldum. Şimdi en büyük yeğenim (oğlum) askere gitmek üzere. Nasıl düşünüyorum onu bir bilsen. Aklıma geldikçe ağlıyorum nasıl yapacak nerde yapacak askerliği diye. En küçükleri de anaokuluna gidiyor :) Yeğenler çok seviliyor çookk. Evladım olsa bu kadar severim herhalde.

KUGUU dedi ki...

BIRTEN bence de mutlaka git 45 dk ne ki karsiliginda alacagin o kucaklara bakinca:)
SARDUNYAm aglama kiyamam. (sissst o Fahriye dglmydi:))?)
ENNEtheNeyzepHala, ne guel isim takmis sana, bence de hic duzeltmeyin hep oyle kalsin:) Bu arada cenemi tutamayacgm (YINE) sen lutfen alinma ustune ama sen istisna bir hala olmalisin diyecegm. Cunku ayni olamiyorlar nedense- benim gorusum bu:(
YAZcgm bak bir ortak yonumuz daha cikti teyzecik. Sende yegen 2 den cok galiba- asker-ana okulu arasi dizi dizi inci sayisi kac?:)

Beyaz Piyano dedi ki...

bende hem dayı hem amcayım bikaç yıl sonrada baba olucam :))
güzel bir duygu anneliğe başlangıçtır teyze olmak :)

Yaz dedi ki...

Canım ben 4 tanesinin teyzesi 2 tanesininde halasıyım :) yani toplam 6 adet boy boy çocuğum var. Eee aile kalabalık olunca böyle oluyor :)

KUGUU dedi ki...

BP, dayilik ve amcaliga yorumum yok- tecrubem de yok. Sen anlatirsan dinleriz.
YAZcgm 6 tane mi, mashallah:) Sirada seninki(ler var demektir:)

bething* dedi ki...

teyzelerin yeri farkli bencede... teyze degil hala olucam :P

KUGUU dedi ki...

Bething,TheProspectHala:))