Cuma, Haziran 09, 2006

EVLILIK MUHTESEM.... OLABILIR....

demis Can Dundar... bakalim..:)

Bir erkegin agzindan evlilik

Evlilik, inanmadigim halde iCerisinde 17 seneyi bitirdigim bir kurum benim iCin..17 senede (abartmiyorum) 40 Cift arkadasimin son verdigi kurum ayni zamanda da...Evliligimin bu kadar uzun sÜrmesinin gizi belkide kuruma inanmamaktan geCiyor. Evliligi toplumun dayattigi sekilde yasamamaktan... Nedir bu dayatmalar?Erkegin muhakkak kadindan yasCa bÜyÜk olmasi, egitim seviyesinin erkegin lehine yada en azindan esit olmasi bunlarin sadece ikisi... Olmaz, yÜrÜmez diyor toplum... Erkek yasCa bÜyÜk olmali ki kadina "hot" dediginde oturmali kadin... Yada yumusatiyorlar; efendim kadin erkekten O¶nce CO¶ktÜgÜ iCin (hani dogum felan) kÜCÜk olmaliymis yasi... Egitimde de bO¶yle.. Kadinin Cok okumusu bilmis olurmus, evde kalmakmis layiki....ESiM BENDEN 2 YAS BUYUK; ne "hot" dememe gerek kaldi 17 senede, ne de benden Once COktÜ... Yillar iCinde ben yaslandikCa o genClesti, "oo Omer bey kapmisiniz Citiri" esprilerine muhattap dahi oldum. ESiM 3 UNiVERSiTE BiTiRDi; ben bi taneyi 9 senede bitirdim... Neo banabilmislik tasladi, ne ben ona ezik baktim...Kulaga gelen mÜzik tekse de, onu olusturan notalar farklidir der Halil Cibran... Bunu unutmadik biz. Ben konusurken odinledi, Bendinlerken okonustu 17 sene. O Ofkeliyken ben, ben Ofkeliyken o "haklisin bitanem..." dedik, Ofke bitip firtina duruldugunda "ama bide bOyle dÜsÜn" de dedik fikrimizi savunurken. Farkli insanlar olarak gOrmedikbirbirimizi, ayni amaCiCin savasan neferlerdik bu hayatta...Asla bilmedik ne kadar para kazandigimizi, ortak cÜzdanimizdan gerektigi kadar aldik... Nekadar Calarsa Calsin masanin ÜstÜnde telefon, kim bu saattearayan karsicinsdiyesorgulamadik da ama...Sevginin en bÜyÜk dostuydu bizim iCin "gÜven"... Ve gÜvenin ardina saklanmis bir "saygi" vardi daima... Ne kavgalar, ne badireler atlattik 17 senede... Eee Ülkeler neler gOrdÜ, biz Cekirdek aile mi sÜtliman yasayacaktik...Oyle bir girdik ki birbirimize, ben ilk kez odamin disinda yattim bi gece, misafir odasinda...Gece yarisi kapi aCildi, esim "ne yapiyosun burda?" diye sordu kapinin esiginden, uyuyorum" dedim buz gibi bi sesle...Gitti, gelmesi 1 dakikasini almisti elinde yastikla... "kay yana" dedi daracik yatakta. ne yapiyosun?" dedigimde "benim yerim senin yanin, sen gelmezsen ben gelirim" dedi... Anladim ki o gece, en uzun kavgamiz yat saatine kadar sÜrecek... Ve bence dogrusu da bu... Ozen gOsterdik o gÜnden sonra, evin her yerinde kavga ettik, yatak odamiz haric... Kirsak da zaman zaman kalplerimizi, asla kin tutmadik birbirimize... Toplum kurallariyla oynasaydik bu oyunu belki de 41 inci Cift olacaktik o listede... Ama oyunun kurallarini biz koyduk... Nede olsa bizim oyunumuzdu, oynanan...Evlilik; hesapsiz iCine dalinmasi gereken biroyun bence... Topluma kulaklarini tikayarak hemde... Ne benim, ne de bizim sOzlerimizle... Sadece gOnlÜnÜzden geCtigince... Dedigi gibi Ataol Behramoglu' nun; "...Yasadiklarimdan Ogrendigim bir sey var: Yasadin mi bÜyÜk yasayacaksin, irmaklara, gOge, bÜtÜn evrene karisircasina. cÜnkÜ OmÜr dedigimiz sey, hayata sunulmus bir armagandir.Ve hayat, sunulmus bir armagandir insana..." CAN DUNDAR

22 yorum:

»¦« GÖKHAN »¦« dedi ki...

güzel bir yazı saygı sevgi hoşgörü çerçevesinde geçen bir hayat olmalı evliliğin anlamı

Beyaz Piyano dedi ki...

anadoluda buna ne derler 'bekara karı boşamak kolaydır' :))
karı lafı bana ait değil söz öyle sakın kızmayın
bekar olarak evlilik hakkkında yorum yapmak zor
basit bir yorum yapimm çıkıyım :)
evlilik nikahtan sonra ayvayı yemektir :))

KUGUU dedi ki...

GOKHAN yillar once Metin-Nevra Serezlinin bir roportajini okumustum: evliliklerinin sirrini SevgiSaygiHosgoru olarak ozetlemislerdi. Hep SSH diye aklimda kalmisti, ki simdi sen aynisini yazmissin.
BEYAZPIANO sen zaten boyle gidersen, hic de evlen(aradaEyok)meyeceksin:))
Kuguboynu

enne dedi ki...

Evlilik iyidir, hoştur, mutluluk verir. Tabii eşiniz aynı zamanda en iyi arkadaşınızsa...

KUGUU dedi ki...

Hah iste kesinlikle ENNEcik de onemli bir olmazsa olmazi soylemis. ARKADASlik, konusmak paylasmak ...

Dun cok yakin bir arkadasim yaz tatili planini 8 yasindaki ogluyla yapiyordu, esinde gitse ya dedim, ki esinin kendi isi, tatil konusunda serbest yani... uzuldum.

Tesekkurler ENNE

KUGUU dedi ki...

Gokhan kendi blogunda bana bu yaziyla ilgili bir soru sormus, sorusu ve orada verdigim cevap burayada yapisti... (bir yapistirmadir gidiyor bende , hadi hayirlisiii)

GKHN: ya çok merak ediyorum sayfana yazı eklemişsin üşenmeden bazı harfleri büyük yazmışsın :) zor olmuyormu?

KB: GokhanTheMerakli:)
o harfleri buyuk yazmak hayir zor olmuyor.... tovbe tovbe ben deli miyim ya, yani tamam bir parca deli olabilirim ama the mhe diye yazdiklarim hic olmazsa anlamli. Yani yazidaki bazi harfleri, anlamsizca neden buyuk yazayim:) (ha bak bunu yaptigim olur aslinda, "hepiMize gunaydin" derim mesela - anlamlidir bakiniz:))

Aciklayayim,
dun gece mail ile gelen o yaziyi worde yapistirip once SIZler icin ok isaretlerini tek tek elcegizimle sildim, sonra cince olan turkce karakterleri tek tek cekip, find and change ile degistirdim, ama ben kucuk yazmama ragmen o buyuk olarak yazdi. Ben de daha fazla ugrasmadan yapistirdim gitti... Oldu mu... yaranamadim gitti, uhhhhuuuu

Budur yani- baska merak eden olursa:)

»¦« GÖKHAN »¦« dedi ki...

hic de evlen(aradaEyok)meyeceksin:))
Kuguboynu


senin şu espri anlayışına hayranım
TheESpriLiFırıNdaKuğuu

KUGUU dedi ki...

Bak nasil yakalamissin:) Tsk ederim...
Kuguboynu

(ps: Cikarin beni artik firindan komur oldum bea)

Sütobur dedi ki...

Kugucum...evlilik benim de bilfiil 5 yildir sigortali olarak calistigim bir kurumdur..zordur ...yorucudur...AMAAAA...Dünyada senden ayri dolasan ruh ikizini bulmussan ve onunla evlenmissen eger tadindan yenmez...

TheNikaHMasasinaoturmusKuguuu...
(Ben de yapcam cok özendim..)

Age35 dedi ki...

Öz eş bulmadan evlenilmez!!Şimdiki gençler mantık evliliğine pek meyilli özelliklede kızlar zengin bir beyle mantık evliliği yapmaya çok hevesliler...

KUGUU dedi ki...

BUNLGULcgm ohh be hosgeldin, ozlettin kendini. Ozendiysen The lari tabi sen de yap canim, pek de guzel yapmissin, ama ben hic o masaya oturmadim:))

AGEcUgUm, katiliyorum duygu olmadan bunu yapiyorlar sonrada ilk firsatta cirt diye bosaniyorlar.

Ikinizin de ruh ikizi veya oz esinizi bulmus olmaniza mashallah diyorum.

Kuguboynu,theSingle:)

gazel vakti dedi ki...

Bence önceden dır dır dır bıdı bıdıydım şimdi olduğu gibi klabul eden güzelliklerini gören böyle daha çok mutlu eden mutlu olan mutlu bir evlilik yaşayn bi kişiyim.Çok düşünüyorum kendimimi kandırıyorum seçme şansım yok diye bilmiyorum bilemiyorum.

enne dedi ki...

Kuguu,
Rica ederim. Yazdıklarımda çok samimiydim, benim eşim gerçekten en iyi arkadaşımdır. Bazen ben onun erkek arkadaşı gibiyimdir, bazen de o benim kız arkadaşım. Birlikte çok eğleniriz, iyi zaman geçiririz, acayip dedikodu yaparız. (Tabii kavgalar, tartışmalar, arada ağlaşmalar olmuyor değil, evlilik güllük gülistanlık değildir bekar arkideşler) Önemli olan orta yolu bulacağınız, bir taraf çok kızgınsa diğer tarafın susmayı bileceği birini bulmak. Bulduğunuz anda bırakmayın, çok fazla da ince eleyip sık dokumayın. Evleniiiiin!!!!

enne dedi ki...

Bu arad aklıma bir şey geldi, sizinle de paylaşayım.

Dünyanın en kısa masalını bilir misiniz?

Adamın biri bir kadına evlenme teklif etmiş, kadın hayır demiş, adam da hayatının sonuna kadar mutlu yaşamış.

pinomino dedi ki...

geçen 5 yılın ardından geriye dönüp baktığımda..sevgili olarak yaşadığımız 7 yıl ile kıyasladığımda..yani toplamdaki 12 yılımızda benim en keyif aldığım zamanlar ilk 2 yılımızdı..(ne garip bi cümle oldu:) insan hep aynı aşkla yaşamak istiyor tüm yaşamını ama ne yazık ki geçen yıllar buna imkan vermiyor..geriye kalan sevgi, mutluluk ve huzurlu yaşam ise belki bu ilişkiyi ayakta tutan şey oluyor..keşke hep o ilk aşkı heyecanı koruyabilseydik..

KUGUU dedi ki...

HAZANVAKTIcgm, sen de guzel bir formulunu vermissin "oldugu gibi kabul edebilmek" , dirdir etmeden tabi 2 taraf icinde.
Cok bilinmeyenli Mutlu evlilik denklemi dersem eger, bir diger bilinmeyeni de budur degil mi?

ENNEcgm, ne guzel esinle arkadasligin imrendirici. Yanliz musaadenle masali biraz degistiriyorum : kadin eger evet deseydi ve evlenip mutlu mesut yasadilar diye bitseydi MASAL olurdu :))) Hayir demis zaten her 2 tarafta mutlu mesut hayatlarina dvmetmisler bu masal dgl realite:)) Tamam tamam takiliyorum..
Ben karamsar yaklasmiyorum evlilige, hatta galiba hic yaklasmiyorum (*-^).

PINOMINOcgm, bulustugumuz yemegi sana haber verdigm mailimi gec haber aldigina cok uzuldum, ama ozel adresini ne yazikki bilmiyordum, gelebilseydin ben de kizlara hos surpriz yapmis olacaktim. Bir dahaya artik diyorum. VE evlilikte askta 2 seneden sonra kaldigini soyledigin duygular da aslinda cok cok onemli ve bence o da bir sans, sizde hep surmesini dilerim. Sevgiler.

Kuguboynu

Yaz dedi ki...

İnsanın eşi aynı zamanda en iyi arkadaşı olmalı fikrine sonuna kadar katılıyorum. Birde bence önemli olan konuşabilmek. Örneğin bir restaurant da yemek yiyen bazı çiftlere baktığım da görüyorum ki hiç yada çok az konuşuyorlar. "Muhabbet etmek aşkın ekmeği suyudur" gibi bir söz duymuştum. Hem arkadaş, hem sevgili hemde aile olduğunu unutmadığın sürece bence herşey yolunda gider.

ucusanlar dedi ki...

Aslında niye herkes doğru kişiyi aramaya takar ki? Bence formül doğru kişi olabilmekte.

Bir ilişki zar atmak gibi değildir, şansa bırakılamaz. Benim tezim şudur ki, hayatta doğru ilişkiler, arkadaşlıklar, dostluklar kuramamış kişiler, doğru bir eş de olamazlar.

Bu insanlar ortak iş açsalardı zaten dükkân batardı, beraber yola çıksalardı kavga eksik olmazdı.

İş birey olabilmekte, eğer sen kendinle barışıksan yolun yarısını almışsın demektir.

Ben nice boşanan gördüm, hep karşı tarafı suçlar. İnsanlar ister ki, eşi çok iyi (yemek yapsa, temizlik yapsa, çocukla ilgilense, sevişse, vb) tüm sorunlar çözülecek. Hayır, senin o beklentilerle bekliyor olman hata. Sen karşındakine tahammül edemiyorsun demekki.

Görürsünüz didişen bir sürü kişiyi. Çok komik, bir çift arkadaşım vardı. Kız şey diyordu, "Çayın suyunu ben koydum, sen demle". Ne bu ya! Sidik yarışı. Öyle programlanmış ki kendini ezdirmemeye. Bu da olmaz ki. O zaman ben de şunu diyeyim, "geçen sefer arabanın lastiği patladığında ben değiştirmiştim, şimdi sıra sende".

Kızlar, erkekler, rollerinizden gocunmayın. Binlerce yıllık kültür, bunu boşuna biriktirmemiştir (accumulation).

Çocuğunuza doğru rol modelleri olun. Eşine yardımcı olan bir baba iyidir ama bulaşık yıkayan bir babanın çocuğun psikolojik gelişimine bir katkısı yoktur.

KUGUU dedi ki...

YAZcgm, haklisin. Muhabbet sohbet arkadaslik paylasmak iste budur, dedigin gibi sabahlari arabada yanyana 2 somurtuk suratla ishe giden o kadar cok es var ki, onlar da benim bazan dikkatimi ceker, yazik derim:((
"Coook Bilinmeyenli Mutlu Evlilik Denklemi" demistim, seninkini de formule yapistirdim canimcim. Bu arada ARPAbeyi hala bekliyoruz:))

UCUSANLARin ikinci cumlesi %100 dogrudur ve denklemimizde olmazsa olmazdir. Dogru kisi olabilmek! Mutlu olabilmek icin (ozel veya genel veya cocugunla bile olan tum iliskilerimizde) once karsindakini mutlu etmelisin, o cogalarak sana geri doner zaten bence, bu sefer senden yeniden cogalir kartopu misali geri doner... Oysa gittikce herkes "hepbana- oncebanaci" oldu cikti ne yazikki.

Artik yeni konuya gecmeden su MUTLU EVLILIK DENKLEMINI formule ettigimiz sekli buraya yazabiliriz:))

Kagit kalemler hazir mi?

Beyaz Piyano dedi ki...

hakkımdaki yorumunuz ilginç demek hiç evlen(e)meyeceğim
hımmm düşündürücü
düşündürücü olduğu kadarda ilginç

KUGUU dedi ki...

BP hala dusunuyor musun peki, yoksa ayva mi cigniyorsun???:)))

Adsız dedi ki...

Selam;

sizi rahatsız ediyorum farkındayım. dilerim hayatınızın bir bölümü elinizden anlamsızca alınmaz. hatıralarınız başkalarına mal edilmez. umarım fazla tepki verdiğimi söyleyenlerden olmazsınız.

Bahsetmeye çalıştığım şey sitenizde yayınlanmakta olan yazım. altına önceleri Ataol Behramoğlu, sonra Can Dündar imzası atıldı. Ataol Bahramoğlu imzası bi yanlışlıkla atılmış olabilirdi, ilk ileten arkadaş alttaki şiiri kopyalayıp yapıştırmadığından insanlar altta o ismi okumuşlardı. Düzeltmek çok kolaydı; zaten yazının içinde "oo ömer bey kapmışız çıtırı" yazıyordu. mesaj gönderdiğim her arkadaş kolayca düzeltiyodu hatayı.

buraya kadar herşey güzel. ama bu sefer yazıyı Can Dündar'a mal eden arkadaş öyle abartmış ki işi, altına imza atmakla yetinmemiş içerideki ismi de değiştirmiş. yani o nokta da yazıyı Can Dündar'a hediye eden arkadaşın işgüzarlığı.

anlamadığım şey şu; "bir yazı geldi mailden, beğendin birilerine ilettin. yazının altında imza yok. sana ne kardeşim bırak anonim olsun. yok olmaz illa bi ünlü yazmış olmalı. hmm kim yazar böyle birşeyi. can dündar. ama bi dakka içerde ömer bey diyo. olmaz yanlış yazılmıştır düzelt. nasıl bi hissiyattır bu, nasıl bi psikoloji.

gelelim bunca yazının sebebine. ricam; yazımın içinde tahrif edilen yerin düzeltilmesi altına imzamın atılması. ki;

http://www.hukuki.net/topic.asp?TOPIC_ID=8682

http://www.tomshardware.com.tr/community/showflat.m?Cat=&Board=offtop&Number=206434&page=10&view=collapsed&sb=5

http://www.candundar.com.tr/index.php?Did=3281#this

adreslerinden kontrol ederseniz ikinci adreste bulunan tarih size ışık tutacaktır eminim. üçüncü adreste Can Dündar'ın resmi sitesinde ona ait olmadığı yazılmış artık. olmadı google da "ömerlütfi" diye aratın başka sitelerdede göreceksiniz. daha ne diyeyim.



ışık ve sevgi sizinle olsun

Ömerlütfi Küçükosman