Salı, Kasım 02, 2010

ZEYTIN HASADI YAPIYORUM

Bu pazar gazetelerde kose kose nerdeyse tum yazilarda zeytin hasadi yapildigiyla ilgili yazilar deneyimler yeraliyordu.
Eee burada da herkes zeytin topluyor, ya bahcesinden ya genel alanlardan yerlerden falan.
Benim de bahcede 2 zeytin agacim var bari toplayayim dedim, sordum kalin tuz alacaksin dediler. koye almaya gittim, oradaki kadinlarada tarif sorayim birde onlardan dinleyeyim dedim, bir teyze dediki markette yapilmisi pet siselerde satiliyor 5 TLye oradan aliversene dedi:))) Belli omurleri boyunca bikmislar biz sehirlilerin bu merakini anlayamiyorlar belkide... Yok dedim ben kendi zeytinimden deneyecegim dedim.

Once yere dusmus hasarsiz zeytinleri topladim , sonra boyumun yettigi daldakilerden kopardim birazda. 1 kilo kadar oldu yoruldum biraktim. Bugun de yine baskalarinda gordugum gibi ince sopa ile ust dallara vurarak dusureyim ben de dedim, 5 dakika icinde pes ettim- simdi zeytin dalinda guzeldir diyorum:))

Birkac hafta once de herkes nar topluyordu, nar ayikliyordu, nar suyu nar eksisi yapiyordu. Ama her yapan nerdeyse tamgun ugrasma sonucunda azicik suyu/eksisi cikinca pisman oluyordu. Ben hic kalkismadim. Nar yemege bile usendigim icin bana gore olmadigini anlamistim:))

Zeytini de sehre donunce ese dosta ben yaptim diye tadimlik veririm diyordum ama 1 kilo zeytinden ne olacak ki.... tabi bir de yaparsam daha henuz toplama asamasinda kaldim, tam 4 gundur hemde:)))

Kuguu,theHamVeTembel

3 yorum:

KUGUU dedi ki...

size yakin o yerdeyim:))

ABİ dedi ki...

çeş???

KUGUU dedi ki...

yes ABIcigim:))