Salı, Ekim 14, 2008

XL BIRA KUTUSU DEV ANASI


Nostaljik bir resime rastladim bu aksam...
Bir arkadasima Rusya resimlerimizi gosterirken.

Malum orada herkes sokaklarda heryerde iciyor, bazılarının ellerinde "devasa" bira kutulari goruyordum surekli... Resme dikkat Tuborg ustunde XL yazıyor zaten:)) Tam 1 lt . Yaninda bizim 1/2ltlik Efeskutusu, baba ve ogul gibiler:))

Nihayet son aksam otele girmeden ugradigimiz markette 2 gencin sepetinde gorunce sordum nerede bunlarin rafi diye, gosterdiler. Oysa o aksam ben siparis veya hediye havyarlari falan ariyordum orada, ki havyarı cok zor anlattık- bulduk. Dur ya adi neydi. Garip bir adi vardi.

Her neyse kendime aldigim havyari hala acmadim bile.... igyk. Ama aldigim arkadaslarim begenmisler...

Gumruk cikista beni durdurdu polis ve valizimi acmami istedi. DANANANAMMmm... Kosede patlamasın diye bir de kazagima sardigim bu bira kutusunu bulunca gule gule dondu diger kontrolde arkadaslarina da gosterdi ve beraber gulduler. Benimle bir guzel dalgalarini da gectiler yani:)

Megerse duzgun yuvarlak buyuk formatindan oturu bomba sanmislar galiba....
Onlar cantami didiklerken kasilmistim, ama sonra ben de cok guldum.

Aslinda St.Petersburg nispeten rahat ve kesinlikle modern turistik bir yer ama yine de Rus Polisi. Ama biz gecen seneki Moskova gezimizdeki polisler konusunda tembihlendigimiz ve gezerken etrafimizda gordugumuz ve cekindigimiz icin burada da haliyle tirstik. Malum bilen bilir. Mutlaka cifter cifter gezerler ve pat diye sokakta birini durdurup sorustururlar. Hele metroda falan hic o taraflara bakmadan yururduk. Burada haliyle korktuk ama gulebiliyorlar iste:))

Konu dagildi. Konu extralarge Tuborg idi.

Bu arada orada cok fazla EFES de var, nehir kiyisinda semsiyeli satis bufelerine kadar. Ve Ruslar cok iciyorlar:))

Kuguboynu,theNostaljiYapar

ps: arkadaslarim kulaklariniz cinlasin

6 yorum:

özii dedi ki...

XL iyiymiş valla...İkisi bir arada gibi :)))

yalnızlar kraliçesi dedi ki...

asker ve polisin caddelerde bolluğu benim de dikkatimi çekmişti, gerçi özel bir günleriymiş ama yine de çoktular..

moskova da havaalanında ayakkabılarımızı çıkarttırıp öyle geçirdiler, ilk kez başıma geldi..diğer avrupa ülkelerinde polis ve askeri göremiyorsunuz. hep düşünmüştüm, eyfel kulesinin güvenliğinin sağlanması.. herhalde sivillerle sağlıyorlar, resmi giysili birine rastlamak mümkün değil.. sevgiyle...

nimetin.blogspot.com dedi ki...

hiç bira içmedim desem inanırmısınız:)))
hamdolsun içmedim:)))

nimet

Oya Kayacan dedi ki...

Kutu fıçılar var, onu da koy bu fotoğrafa n'oooluuuur ;-} Havyar..., nasıl "igyk" yani :-(

ABİ dedi ki...

havyar : belluga, sevruga ve osetra cinsleri var.. sanırım bunlardan biri..
ama ben de sevmem.. ıyk yani..
diğer taraftan, hamdolsun, birayı severim ben..

KUGUU dedi ki...

OZIIcgm aynen oyle valla iyi demişssin:))

KRALICEM Moskova ile St.Pet cok farkli iste bu yuzden. Moskovada hala hissediliyor O!!!

NIMETcgm askolsun / hamdolsun / olsun ....... ne oldu simdi:))

OYAcgm Sevgili ANNOYAcgm iyi fikirmis, ama az once seni okudum hevesim kalmadi... sen iyi haberlerini ver söz o resmi de hazirlayacagm:)
Havyara gelince, iste oyle vallahi:))ıgyk... ne yapayım istahlıyım ama elde dgl!!

ABIcgm sen de mi sevmemek, bir de cig istiridye ye ben ıgyk diyip dunya para bayilip barcelona da yemeden birakmistim- ilkini tadip yutmadan ! :))) Diger taraftan, birasever olmayan izmirli olur mu hic:))